lördag 24 oktober 2015

Julpyssel

Satt precis och tittade på lite julpyssel som man kan göra till julen. Förra året gjorde jag tre dekorationsbyttor (eller vad man nu ska kalla det för) med mossa, apelsiner, kanel, kottar och puder glitter och en ljusslinga som fick slingra sig runt "byttorna". Jag gjorde också bestick hållare med rött och grönt tyg och klistrade fast stjärnor, tomtar och lite andra motiv på. Jag gjorde också tomteluvor till stolsryggarna. Såg att det fanns att köpa det men tyckte det var roligare att göra egna. :-)

Så nu kände jag att det var dags att göra lite nytt julpynt och tycker det är roligt att göra saker jag inte gjort tidigare, men även saker jag har gjort.



 (Lånade bilder)

Funderar på att göra lite julstrutar det här året ungefär som dessa men även hållare så man kan hänga upp dem där man vill ha dem. Måste kunna göra dem av vanligt A4 papper och göra det till strutar och limma ihop och sätta jul omslagspapper runt om då det finns i väldigt många mönster och färger.

Sen funderade jag på att göra eller köpa pepparkakor med hål i så man även kan hänga upp det i fönster och kanske till och med granen. Man kan också självklart göra det i tyg.
(Lånad bild)
Mina kommer nog inte bli lika fina som dessa om jag syr dem, men alla göra på sitt sätt. :-)

Jag funderar på att även detta år göra ett jul fat med mossa, kanelstänger, kottar och apelsiner då jag tyckte så mycket om förra jag gjorde. 
Jag har även gjort egna julkort med färgad kartong, lim och glitter som jag ska sätta upp här hemma lite varstans. 

Önskar er en bra dag.
Kram Marre

Inga kommentarer: