måndag 19 oktober 2015

Glögg

Hejsan.
Satt precis och tittade på olika glögg sorter på Blossa hemsida och såg att dem hade kommit ut med några nya smaker. Såg intressant ut men tror att det kommer bli samma gamla blossa glögg som vi alltid köper. Men får se vilken smak som får vilken glögg doft som kommer dofta här hemma hos oss.
Detta är en av dem nya smakerna Earl Grey med smak av Citrus och te.

Denna glögg är alkoholfri med smak av nejlika kardemumma och pepparkaka.

Denna är med smak av fläder och citron. Jag älskar smaken av fläder så detta kanske kommer bli en ny favorit för mig.
Denna glöggen är av smakerna pepparkaka nejlika och kardemumma.
Den röda är smak av russin kardemumma och torkad frukt kanske kan bli en sort min sambo kommer tycka mycket om då han tycker om alla dem tre smakerna.  Den vita är smak av russin och kryddnejlika.
Denna glöggen känner jag att jag måste testa någon gång då det är smakerna frukt choklad kaffe och nötter. *Mums*
Dessa heter blossa trestjärnig med smakerna rom och den andra cognac.

Denna blir det att man köper ofta på julen gott med smakerna kryddnejlika och kardemumma.
Denna glögg är med smakerna kryddnejlika kardemumma ingefära och pomerans.

Känner att jag måste få testa alla. Jag brukar alltid försöka köra med alkoholfri då jag inte vill dricka något med alkohol i, klarar mig så bra utan det. Och tycker heller inte att alkohol har med julen att göra för julen för mig är för barnen. Även för oss vuxna med förstås men det bästa som finns är att se när barnens ögon tindrar på julaftonsmorgon då dem upptäcker att tomten har varit och lämnat ett litet godis hus bredvid deras kudde. Som dem kan ta med sig till vardagsrummet och titta på julfilmer medans det lukten av julmat, julgran, mandariner m.m.som sprider sig över hela hemmet. Att man kan samlas ute när det är snö och göra snögubbar och snölyktor för att sedan gå in och dricka varm choklad och äta ostsmörgås i värmen. Får inte glömma att ha i lite mini marshmellows och en klick vispad grädde i chokladen. :-) För att sedan titta på kalle vid tre tillsammans och sedan utdelning av julklappar. En mysig jul är en bra jul :-) Så nä ingen alkohol, kan sträcka mig till glöggen då det inte är så stor mängd men annars får det allt vänta till nyår. :-)

Tråkiga för oss är att vi inte har några barn än, men just till julen känner jag den största saknaden att man inte har barn. Även alla andra dagar på året men just på julen är saknade som störst. Får hoppas på att det snart springer barnfötter här hemma hos oss också.  :-)

Ska ta och titta lite mer senare eller imorgon på pepparkakor ska man göra egna eller blir det att köpa, likadant med lussebullar ska man göra själv eller köpa. Det är frågan, jag är inte mycket för ingefära men sambon tycker det är jätte gott så får se hur det blir om man bakar eller köper. :-)

Snart är det julmarknad också lite mer än en månad kvar. Skulle vilja åka på en julmarknad en bit bort i från oss också då det verkar vara många som åker just dit. Men får se när det är och hur vädret är.

Snart dags för mat här det blir lasagne som min kära sambo lagat.

Kram Marre







Inga kommentarer: