måndag 19 oktober 2015

Hej

Kommer att blogga mycket om allt som hör julen till i denna bloggen. Känslan jag får i kroppen när jag tänker på julen är värme. Redan nu i Oktober går jag och funderar över hur man ska pynta inför julen. Måste kolla igenom alla gardiner och dukar för att se vad man har och vill välja denna gången. Kanske hittar någon/några nya dukar eller gardiner inför julen 2015. :-) Älskar gardiner/dukar med gamla motiv av tomtar även när det är domherrar. Har lite svårt för dem nya tomte trycken som kommer mer och mer, men bra att det finns något för alla. Röd/vita eller grön/vita rutiga gardiner är jag också mycket för speciellt i köket blir det mysigt. Hittade två gardiner på rustas hemsida som jag tyckte mycket om och en bordslöpare som är glitter silvrig. Älskar rött, grönt och blått till julen och även massa glitter. <3 nbsp="" p="">




Tänkte lägga upp lite bilder på hur jag har julpyntat både för 2012 och 2013. Missade totalt att ta kort förra året vilket var väldigt synd då det vart riktigt mysigt när allt var klart. Men hade mycket att stå i då julen skulle firas hemma hos oss med nära och kära. Älskade dukningen som jag och sambon hjälptes åt med. Tog två keramik byttor och hade mossa i/ apelsiner/ kanel stänger/ torkade nejlikor/ lite kottar och så tog vi en ljusslinga med varm vitt sken och hade runt omkring så det fick lysa upp. Hade en röd duk på borden och satte även dit underlägg med tomtemotiv under tallrikarna. Tallrikarna i sig var väl inte så juliga då det fick bli papperstallrikar blir så mycket disk ändå. Hade gjort egna bestick hållare. (Vilket jag nu kom på att jag tog kort på)


Mycket enkla att göra bara tomma toalettrullar, lim, tyg och så kan man dekorera hur man själv vill ha dem. Just ja får inte glömma att platta till på ena sidan av toalettrullarna och klämma fast det "platta" med klämmor för att besticken inte ska ramla ur. :-)

Har nu letat upp lite bilder, hittade faktiskt rätt mycket bilder från förra året. Men bordsdukningen var inte med.
Så det blir tre nya inlägg med julbilderna. Ska bli roligt att se hur det kommer se ut i år, då jag har tagit kort för varje år och jag har sett hur det har gått från lite pynt till mycket pynt. Men det får inte bli för mycket för då blir det rörigt utan det ska vara lagom. Vissa hörn där det inte alls är något pynt eller kanske en eller två tomtar just i det hörnet.  Jag får ta och lägga ut bilderna. Ni kommer märka att det inte bara är julpyntet som har ändrat på sig för varje år men även året runt dekorationerna och även tapet m.m i vissa rum har ändrats. :-) *myser och trivs*

Kram Marre

Inga kommentarer: