måndag 19 oktober 2015

Julen 2014

Så kommer vi till förra årets julfirande, detta året sa det pang när det gäller julpynt och ni kommer även se andra tapeter/färg på väggarna som jag och min sambo gjort fixat med under årets gång.

Tog en bild på våran eller kanske ska säga djurens soffa, men ändrade mig när det gäller kuddfodralen. Fick bli lite juligare istället.

Ursäkta städ/pynt röran, ser inte så mycket av kuddfodralen men hade ingen bättre bild på dem just nu. Även fiskarna fick lite glitter runt akvariet.


Köket har fått ny färg på väggarna, även en "ny" kökslampa (hittade lampan på loppis i furu, men bestämde mig för att måla om den och göra decopage på den.) Dem två glitter klockorna i taket är även dem loppis fynd.

 Dessa gardiner i "datarummet" älskar jag fick dem av min mor i för tidig julklapp köpt på loppis även dem. <3 br="">








Detta året blev det som sagt mycket julpynt. Min mor, far och bror var här och firade julen tillsammans med oss. Även mors två små bus vovvar var här. Vi åt gott och satt och pratade om allt möjligt. Det blev riktigt lyckat och det värmer fortfarande att tänka på förra årets jul.

Detta året blir det att fira jul hemma igen med lite julmat och julklappar till djuren och till sambon. Jag vet som vanligt inte för varje år vad jag önskar mig och blir lika jobbigt för varje år när någon kommer med den frågan. Jag tycker det är tradition att ge dem man firar med en liten julklapp och har svårt att inte köpa något alls när man ska fira med andra. Även om man har kommit överens om att inte köpa något till varandra. Förra året sa vi att bara lägga energin på att göra julmaten tillsammans. Köpa julklappar till djuren men inget till oss själva. Jag hade jätte svårt kan jag säga så det slutade med en chokladask till min far, godispåse till min mor och kaffe till min bror, sambon fick en liten quadrocopter beställt från Kina. Även om det inte var så mycket eller märkvärdiga julklappar så fick jag allt höra att vi skulle ju inte köpa något till varandra i år. jag fick snabbt komma upp med ett svar vilket jag också gjorde. Se det som en välkommen till oss present. haha fick lite konstiga blickar, men jag HAR svårt att inte ge en liten julklapp i alla fall. Julen för mig är helig det ska vara julmat, julpynt, jul godisbord (med frukt, julgodis och nötter) och en julklapp gör mig inget om det så köps på loppis. Det bästa jag vet är att plocka fram julklappar under granen, alla är samlade och titta på när andra öppnar sina julklappar. Även när alla sitter samlade runt julbordet och äter god julmat med all pynt runt omkring sig myser jag som mest.

Kram Marre

Inga kommentarer: