onsdag 23 september 2020

23 September 2020 Julfilmer

 Hej och god morgon.

Tänkte dela med mig av några julfilmer jag sett på dem senaste dagarna.

Jag älskar julfilmer och känslan dem ger mig. Att titta på en julfilm får mig att känna glädje och värme. Att se julförberedelserna, när dem bakar kakor inför julen får mig att önska att man kunde känna doften. 

Att titta när dem klär granen tillsammans får mig att känna glädje. 

Att se dem hjälpas åt för att alla ska få chansen till den perfekta julen som dem själva vill ha det får mig att känna värme. En värme som gör att jag inte kan sluta le. Att höra dem sjunga julsånger får mig att bli lugn. Jag tycker verkligen om julen magi.

Jag tycker också om att kunna dela med mig av den julkänslan till andra. Att få läsa andras julbloggar ger mig samma känsla. Att få titta på alla fina bilder på julpyntade hem. En text som säger så mycket om vad julen innebär. 

Är glad över att det finns många som julbloggar som kan sprida den värmen och glädjen till andra. Att kunna skicka ut dessa känslor genom en text och genom bilder till andra är enligt mig det bästa som finns. 

-----

Julfilmerna jag har sett kommer här:

Operasångerskan Jessicas flyg till hennes konsert i Wien blir försenad och hon har fastnat i ett avlägset område i England. Det enda stället att bo är en bed and breakfast i en förtrollande by som drivs av en stilig änkling vid namn Andrew.

-----


En före detta marin som heter Grace kör till Cincinatti när hennes jeep går sönder och domaren Joe erbjuder sitt pensionat till den har lagats. När de tillbringar tid tillsammans blir de kära men Grace oroar sig för att Joe inte är över hans ex.

-----


En författare dyker upp i Evergreen i första hand att ha semester men då hennes mamma behöver hjälp med en artikel så försöker hon få reda på stadens berömda passion för jul under en sökning efter en förlorad tidskapsel.

-----


Anne verkar ha allt som en driven leksaksköpare i New York City, men hennes fars pensionering som signalerar stängningen av stadens älskade leksaksaffär funderar hon på om hon verkligen jobbar på rätt ställe.

Tycker att dem är väldigt fina och mysiga att titta på, på olika sätt. Min favort av dessa är Nostalgic Christmas.

Annars så finns det en film som jag måste se iaf en gång innan julen och det är Polarexpressen. Vilken eller vilka har ni som tradition att se till varje jul?


// Marre


2 kommentarer:

Annie sa...

De låter ju jättebra allihopa; finns inget bättre än kombon romans/mysig julkänsla! Finns de på Netflix?
Håller med dig om känslan man får av att läsa julbloggar; speciellt om de är lite mera personliga:D

Marre82 sa...

Annie: Håller med om det att mysa ner sig i soffan för att titta på en julfilm gör mycket när det börjar bli kallt och mörkt ute. Hittade dem på youtube, fick tips om att det finns julfilmer där förra året.