fredag 18 september 2020

18 September 2020 Jularna som varit 2013, 2014 och 2015

Hej.

En fortsättning på gårdagens julblogg om jularna som varit.

 År 2013 hade vi bott i lägenheten i ett år.

Hittade stjärnorna som jag ville ha redan året innan men då det låg i en flyttlåda så hittade jag den till detta året. Ljusstaken fick jag av min pappa den kommer jag ihåg ifrån jag bodde hemma. Den hade vi på bordet i vardagsrummet där vi satt och åt våran julmat varje jul. Så roligt att ha något som påminner om barndomen.

-----


Sovrummet fick dem svarta glittriga gardinerna ifrån Jotex tillsammans med gardiner som jag fått av mamma.

-----



Ledsen för den suddiga bilden på fönstret men var ingen höjdare på att ta kort just då 😂

och ser också på bilderna att även om jag då tyckte att det var väldigt mysigt hade jag inte riktigt kommit igång med inrednings intresset riktigt. Det fick bli som det blev och jag var nöjd och glad för det då. 

-----

År 2014 hade vi fixat om i köket en annan färg på väggarna och taket målade vi om i vitt då det behövdes göras.


Här började inrednings idéerna komma lite smått. Det mesta skulle gärna matcha även om gardinen för kökshanddukarna inte gjorde det hehe.

---


Sovrumsfönstret fick röda gardiner och en röd julduk. Även en guldfärgad stjärna som jag ser hänger väldigt långt upp. Hur tänkte jag där?? 

-----


och så våran julgran i vardagsrummet som fick en aning för mycket julpynt i sig. 

-----

År 2015


Började jag bli nöjd med hur jag hade fixat i fönstret med julgardiner, julstjärna och glitter.

-----


Sovrummet gick jag tydligen all in på glitter vid gardinerna och hemma gjorda tomtar jag hade fått av någon för några år sedan.

-----


Vardagsrummet blev jag mest nöjd med. Julrenen som hänger på väggen hade jag fått av min mamma det året, julduken av min pappa och så den lilla röda lyktan som står under granen fick jag av svärfar.

Ha en bra dag.

// Marre


Inga kommentarer: