lördag 19 september 2020

19 September 2020 Jularna som varit 2016 och 2017

Hej.

Nu är det några jular kvar på min tillbaka blick.

 Då börjar vi med år 2016.

Fick ett par gardiner av min mamma som hon inte var så mycket för. Mycket mönster i dem men då det är domherrar på dem så ville jag ha upp dem. Gjorde några tomteluvor själv till stolarna och var hemskt stolt över dem. Men att titta på dem nu så inser jag rätt snabbt att det matchade inte alls gardinerna eller julduken haha. Blev lite för mycket med mönster.

-----


Sovrummet hmm där har jag ingen aning om vad det blev för gardiner jag var nog mer nöjd med granen som jag hade slängt upp.

-----


Vardagsrummet var jag nöjd över, med gardiner och dukar samt dem röda filtarna som jag fått av min mor. Älgen som svärfar har gjort fick också vara med på ett hörn.

-----

År 2017 det börjar närma sig.


Här märker jag att mitt inredningsintresse började komma lite smått. Var det ingen snö ute skulle det iaf vara det på fönstren. Om vi såg ut? Ja det var en annan femma haha.

-----


Sovrummet fick röda panelgardiner som jag hade köpt på Ö&B tror dem kostade 20 kr/ förpackning. Sydde dit rött och grönt tyg med rutor längst upp tillsammans med silvrigt glitter band. 

-----


Julgranen fick stå i hallen precis innan vardagsrummet det här året. Vilket passade våran vovve bra så han kunde ligga så nära granen som möjligt när han skulle sova. Jag var mycket för att ha en ljusslinga i granen med färgade lampor. Är uppväxt med det så tyckte då att det var givet.

-----

Ha det gott.

// Marre

Inga kommentarer: