måndag 14 september 2020

14 September 2020 Saturnus Glögg

 Hej.

Igår innan jag gick och la mig för att sova funderade jag på när vi skulle få veta Saturnus glöggnyheter för i år. När man vaknar sätter igång datorn och får se att dem har kommit ut med inte bara en utan två stycken. Min favoritglögg är just Saturnus, den med choklad och hjotron är min favorit.

Dem två nya som kommer ut i år är Saturnus  1893 Alkoholfri och Superfrukt Vit.


-----

Saturnus 1893 Alkoholfri

En trevlig, lättgillad alkoholfri vinösglögg i en frisk stil med de traditionella glöggkryddorna. Baserat på ett fylligt röd smakrikt rödvin.

-----

 Superfruktglögg Vit

 Ett unikt recept på riktigt vin där alkoholen tagits bort. Du möter en kryddig syrlig smak med inslag av citrus, kryddnejlika och ingefära följd av tropiska smaker från mango, persika, guava, kiwi och mangosteen i skön harmoni med kardemumma och kanel.

-----

Såg också att Saturnus har en bra sida för Glöggmingel där man kan hitta tilltugg, Julmusik och massa annat roligt. 

Vi väntar med spänning på dessa två nya för att se hur dem smakar.

Ha det gott.

// Marre 

(Lånad bild från Pinterest)


Inga kommentarer: