söndag 20 september 2020

20 September 2020 Jularna som varit 2018 och 2019

 Hej.

Då var det dags för dem två senaste jularna.

År 2018

 



Köksfönstret har min favorit gardin som jag fått av mamma. Gick alltid och tittade på den när hon hade den och sen fick jag äntligen den.

Över köksskåpen har sambon satt upp en ljusslinga och glitter. Sedan ställde jag upp julgrisar som vitt fått av svärmor.

-----




Sovrummet fick också lite julpynt med färgad ljusslinga i taket och glittriga gardiner i fönstret samt en ljusstake som jag fick av pappa. Den stod i deras sovrum när jag bodde hemma. Älskar den, den är så fin.

-----





Vardagsrummet fönster fick röda gardiner, silvrig julren ifrån dollarstore och en glittrig silvrig konstväxt ifrån Rusa. Ljusfatet hade vi bara som dekoration på bordet och tändes aldrig då vi hade tygblommor runt om.

Sambon satte upp glitter på väggen vid granen som matchade temat vi hade valt. och jag sprayade granen med vit fejksnö vilket jag kan erkänna var mindre roligt när man skulle plocka ner granen efter julen var slut. Låg vitt överallt på golvet. Detta året valde vi att ha en kall vit ljusslinga i granen  som är köpt på Jula.

-----

Så då har vi alltså kommit till Julen 2019 har som sagt inte så mycket bilder från det året. Men har några att dela med mig av plus ett litet filmklipp på det vi hade vid trappen.




Då jag hade ett tema i alla rum så fick köksfönstret gardiner som gick i guld, svart och vitt. Målade om en träfärgad ljusstake i guldfärg och hittade guldänglar som jag fått av min mor för att sätta dit på gardinerna. På bordet fick det stå en konstväxt i guldglitter samt ljus i guldfärg.

-----







Detta året fick jag Angelstad gardiner ifrån Rusta av min mor som fick ta plats i fönstren i sovrummet, Vi hade köpt stjärnor i sammet med små guldglitter stjärnor på. Vovven fick sin egna lilla julgran vid sängen.

-----



Två bilder på vardagsrummet och hittade även ett litet filmklipp på hur det såg ut då.  Vi köpte en ny ljusslinga till granen detta året då jag ville att det skulle glimma om granen. Ville inte ha någon ljusslinga som blinkade som ett diskotek. Blev väldigt nöjd med ljusslingan som vi även kommer att använda till granen detta året.

-----


Och så ett litet filmklipp ifrån trappen.

-----

Detta året blir det att julpynta här i huset istället vilket ska bli väldigt roligt. Ser fram emot det väldigt mycket. Hur kommer det bli, vad kommer hamna vart osv.

Ha det gott.

// Marre

2 kommentarer:

Annie sa...

Visst är det mysigt att kunna julpynta med saker som kommer från/påminner om barndomens jular <3.

Marre82 sa...

Ja det är det verkligen :) Tycker det även är roligt att gå på loppis och hitta julpynt speciellt om man hittar något som påminner om barndomen :) <3