måndag 28 oktober 2019

28 Oktober 2019 Minus grader

Hej.

Vaknade upp till detta väder idag.


Soligt och fint, ser inte ett moln på himlen men det är kallt - 0,2 grader. Ligger tunt lager med frost på backen. Känns verkligen att man börjar närma sig vintern nu. Men då temperaturen ändrar sig för varje dag så kanske det är 14 till 15 grader imorgon igen.

-----

Satt och tittade lite i min julblogg innan på åren som gått. Vad jag gjorde och hade skrivit om runt den 28:e oktober. Det var en väldigt blandad kompott.


Den 28 Oktober 2015 tipsade jag om recept. 

Den 19:e Oktober 2016 blev det lite pyssel inför julpyntandet.

24:e Oktober 2017 Blev det lite tips på hemmagjort godis.

27:e Oktober 2018 ja då hade jag tydligen börjat med pyntet för att hinna med alla rum.

I år tar jag det lilla lugna jag  har inte börjat pynta ännu, kommer snällt vänta med det till November. Förra året tog det sin lilla tid innan jag var klar med allt då jag började med färgtema. Detta året kör jag med färgtema igen men nu har jag sorterat allt i förväg. Så när det är dags är det bara att ta sina kartonger till respektive rum. 
Vill gärna köpa dem röda gardinerna till sovrummet och även hitta några vita juliga gardinlängder till vardagsrummet innan jag börjar.

Hur är allt med er? 
Fått några minus grader än, kanske fått första snön?

Ha det gott.

Kram Kram Marre


2 kommentarer:

Annie sa...

Längtar efter snö! Idag var det i alla fall lite frost på vissa ställen...
Själv har jag börjat röja här hemma inför allt julfirande, och jag håller på att ta fram alla mina julböcker:=D Jag bor ju ganska smått så det behövs alltid rensas lite varje höst... Ska fortsätta med det imorgon.

Marre82 sa...

Ja det gör jag med, hade varit toppen om det hade snöat när man börjar pynta i ordning hemmet.
Mysigt med julböcker :) tror att jag har tre eller om det är fyra stycken. Men vill ha fler så får se om det blir en jakt på lite julböcker. :)
Ja ibland behöver man rensa, vi bor i en ganska stor lägenhet på landet och oj vad man samlar på sig med saker så här blir det också rensning. Många som tycker ni har plats varsågod här har ni lite mer saker haha Så ja det får bli en rensning lite då och då. Taggad inför julpyntandet? :D