torsdag 24 oktober 2019

24 Oktober 2019 Smaktest nr: 2 för årets Vinter/Jul smaker.

Hej.

Idag var sambon och jag iväg till Ica hittade några smaker inför julen som vi ville testa.


Började med Blossas glögg Äpple och vanilj.


Doften när man öppnade flaskan var en glöggdoft av äpple och vanilj. Smaken var tydlig glöggsmak med äpple. Vaniljsmaken kom i efterhand, en god glögg som jag skulle köpa igen.

-----

Den andra vi testade var:


Annas pepparkakor med smak av Citron och Ingefära.
Först tyckte jag att det smakade som vanlig knaprig pepparkaka med lite smak av Citron. Men med tanke på att jag precis smakat glöggen så smakade allt glögg haha.

Så testade igen lite senare och kände då smaken av Citron starkare. Jag tyckte att dem var helt okej, vet dock inte om jag skulle köpa dem igen. Sambon tyckte bättre om dem, så han skulle nog vilja ha dem till julfirandet.

-----

Vi testade sedan :


Juleskum Polka och dem är lika goda som när dem kom ut för första gången och dem doftar läskande gott. 

-----

När äpple och vaniljglöggen är slut så ska vi testa Superfrukt Glöggen så återkommer med en recension om den.


-----

Tycker om att dricka glögg när det är mörkt och trist ute.



Ha det gott

Kram Kram Marre

Inga kommentarer: