lördag 26 oktober 2019

26 Oktober 2019 En sväng till Rusta.

Hej.

Igår var vi iväg för att storhandla på Willys, men innan man åkte dit var vi inne på Rusta. För att titta på ett par gardiner som jag planerat att köpa till vårat vardagsrum till julen tillsammans med andra gardiner. 




På dessa gardiner skulle det vara små silver prickar på och tyckte att det passade till färgtemat jag vill ha i vardagsrummet. Men när vi gick in på Rusta för att titta på gardinerna. Så försvann mina planer ganska snabbt. För det var inga silver prickar utan guld prickar, vilket gjorde mig lite besviken. Så nu måste jag hitta några andra gardiner som kan passa. 

Hittade däremot dukar som jag tycker passar i fönstren, så nästa gång det blir en tur till Rusta så får dem följa med hem. 

Och så tror jag att det blir dessa stjärnor i varje fönster i vardagsrummet.

-----

Jag ska också planera lite mer för sovrummet, vet iaf att jag vill ha dessa gardiner i våra tre fönster.


Tillsammans med dessa stjärnor på fot som vi köpte förra året.


Och på sängen kommer jag lägga på röda plädar som jag fått av min mor.


-----

Älskar att ha olika färgteman, var meningen att vi skulle ha pastellfärger i sovrummet. Men ångrat mig då jag tycker att det röda hör julen till. Så ja det kliar i hela kroppen vill börja på en gång, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Även om jag tycker att det är lite jobbigt att det inte är dags för julens mys redan nu. Kan säga att det var svårt att gå och titta på allt julfint som fanns på Rusta utan att komma ut med något. Men försöker att hålla mig ett tag till hehe


Ha det gott.

Kram Kram Marre


2 kommentarer:

Annie sa...

Jag kommer nog att börja ta fram gardiner etc efter nästa helg. Det kan kännas tidigt men tiden går så HIMLA FORT i november/december att det alltid är skönt att ha det gjort i tid. I slutet på november blir det ändå så mycket prep för Adventsfikat.

Marre82 sa...

Haha tror att du smittade av dig. ;) Jag tror att det kommer bli samma sak här att gardinerna kommer mystiskt flyga upp i fönstren efter nästa helg. Sambon kommer nog titta lite skumt på mig med, men jag får låtsas som ingenting och se lite smått chockad ut och fråga vad det var som hände haha. :)