söndag 6 oktober 2019

6 Oktober 2019

Hej.

Märks verkligen att det börjar närma sig vintern, mycket kallare ute och mörkt tidigare på kvällarna.
Har tittat på julfilmer jag inte sett tidigare, men även dem som jag kan titta på en gång varje år som en tradition. Får alltid en varm känsla i kroppen av julfilmer och leendet är inte heller långt borta. 
Idag blir det nog att titta på en till för att boosta upp min julkänsla och ladda batterierna lite.

Igår var min svärmor och hennes sambo här vi åkte till Ikea och dem bjöd på mat för att vi sedan mätta och belåtna åkte till Eko. Där hade dem fått upp rätt mycket av deras julsaker, kändes som att man kunde stå väldigt länge och titta på allt. Min favorit var en "speldosa" med tomte på en kulle och ett tåg som åkte runt kullen och samtidigt hörde man tonerna av någon jullåt. Vet inte riktigt vad det var för jullåt då det var väldigt många "speldosor" som spelade sin egna lilla melodi. Men tror att tomten med tåget får följa med hem i slutet av denna månaden.

Har länge önskar mig en julspeldosa som spelar Jingle Bells då min mamma och pappa hade en speldosa med julklockor man kunde hänga i taket som spelade just den melodin när man drog i ett snöre. 

Tog tyvärr inga bilder på Ekos julsaker då man hade fullt upp att umgås med svärmor och hennes sambo som bor ca 30 mil ifrån oss. Men nästa gång man åker till Eko så ska jag passa på att ta lite bilder på Ekos fina julsaker.

Har läst fina inlägg om att det är många som fått deras första snö för denna vinter. Får se när första snön kommer till oss, för då blir det att ta med sig vovven ut då både han och jag älskar att vara ute i snön. Men tror att sambon gärna vill att det ska dröja med snö tills han fixat vinterdäck på bilen hehe

Imorgon har sambon och jag planerat att åka rill Rusta, ÖoB, Eko och kanske Jula för att titta på deras julpynt. Kommer bli en mysig dag.

Ha det gott.

Kram Kram Marre


2 kommentarer:

Annas Strålande Jul sa...

Så mysigt det låter att åka runt och spana in julpynt i affärer! För mig som är utan bil och körkort blir det mest bökigt att ta sig runt på olika bussar kors och tvärs genom stan, hehe. Så det är något jag saknar från när man bodde hemma hos föräldrarna. Vi har tyvärr inte fått första snön här heller. Det har varit mest regn, mulet och några plusgrader här på Västerbottenskusten.

Marre82 sa...

Ja det var mysigt :)
Ja det kan jag förstå att det blir jobbigt att ta bussen om man måste byta buss hela tiden. Vi bor mitt ute på landet och utanför oss går det inga bussar alls. Så lite svårt för mig att ta mig någonstans själv. Så är tur att sambon har körkort och bil. :)
Ja det är samma som här då, kyliga vindar och regn på det burr.