tisdag 29 oktober 2019

29 Oktober 2019 Julfrågor till mor

Hejsan.

Igår knåpade jag ihop lite julfrågor till min mor. Så här kommer dem.

1. Pepparkakor eller Lussebullar?

Pepparkakor.


2. Ischoklad eller Knäck?

Knäck om du har gjort dem.

3. Lax eller Sill?

Sill.

4. Vad är viktigast på julbordet?

Skinka, Köttbullar, Korv, Jansson och Revbensspjäll.


5. Revbensspjäll eller Jansson?

Jansson.


6. När tycker du att det är okej att börja pynta inför julen?

Idag för mina hundars skull.



7. Kan du komma på något negativt om julen?

Nej det tror jag inte.

8. Det positiva med julen?

Träffa mina barn.

9. vad framkallar mest julstämning?

Julgardiner.


10. Favorit juldoft?

Gran doft.




11. Bästa julbarndoms minne?

När jag fick vara hos min mormor.

12.  Ris a la malta eller Risgrynsgröt?

Ris a la malta.


13. När vill du ha snö?

Kvällen före julafton.

14. Konstigaste julklappen du fått?

Jag vet faktiskt inte, tror inte att jag fått någon konstig julklapp.

15. Din favorit bland dina julsaker?

Min favorit är älgtomte.


16. Vilken är din favorit jullåt?

Helga Natt.

17. Tycker du att det är skönt att julen är slut eller vill du att julen ska vara längre?

Tycker att det är skönt när julen är slut.

18. Hur firade ni jul när du var liten?

Hos mormor och morfar med tomte.

19. Köpte ni julklappar till varandra eller gjorde ni julklappar själva?

Köpte julklappar.

20. Vad hade ni på julbordet?

Som vanligt julbord fast lite mer som Surkorv, olika omeletter Skinka, Korv och vanlig.

21. Vad hade ni i julpyntsväg när du var liten?

Stjärna hemma och adventsljusstake plus gran med levande ljus hos mormor och morfar.


Det var alla julfrågor till min mor. :)

Ha det gott

Kram Kram Marre


4 kommentarer:

Annie sa...

Gran med levande ljus...wow! Hon verkar fåordig din mor, haha:=D

Marre82 sa...

Ja hon sa att det var vanligt när hon var liten med levande ljus i granen. Hade jag aldrig vågat mig på haha. Ja det sa jag till henne också hon var väldigt snabb på sina svar så fick lägga till lite bilder för att fylla ut haha :) Men kul ändå att hon tog sin tid att svara på frågorna även om det blev snabbt. <3

Annas Strålande Jul sa...

Så roligt med ett perspektiv från en äldre generation! Levande ljus i granen låter såå mysigt, men eftersom jag föredrar att ha granen tänd dygnet runt skulle det inte fungera, haha. Så gulligt att just julgardiner framkallar mest julstämning hos henne. Jag kan bara hålla med, ingen jul utan julgardiner (och juldukar)!

Marre82 sa...

Ja jag tycker också om när granen står tänd länge så hade det inte fungerat här heller :)
Jag håller med, oftast så tänker man bara på stress inför julen, gran och julpynt men det man kanske inte tänker så mycket på är mysiga och fina julgardiner :) Jag brukar byta gardiner till varje jul men tänker sedan inte så mycket på dem mer än när julen är slut och man ska byta igen. :)