fredag 1 september 2017

Bilder på saker vi beställt

Här tänkte jag lägga upp lite bilder på det vi har beställt ifrån Aliexpress.
Hoppas på att det kanske kan ge lite inspiration till andra inför juletider och även andra månader än december.


Börjar med dessa två, vi har beställt en julkrans och 6 stycken girlanger. Julkransen kommer hänga i trappen medans julgirlangerna kommer hänga vid dörringångarna. Brukar ha glitter vid dörringångarna annars och även sätta dit julgranskulor i mitten av dörringången men denna gången får det bli dem här.

----------------------------------
Vi beställde också två ljusslingor en med stjärnor i varm vit ljus på som är som en gardin och en annan med multifärgade ljus. Det blev också två stycken små platsjulgranar. Vad dem blir för färg har jag ingen aning om då man inte kunde välja men hoppas på att man kan välja bland olika färger när man väl tänder dem.
-------------------------------


I trappen brukar jag även ha gröna girlanger tillsammans med ljus som sitter på räcket, tänkte också ha dessa utplacerade lite här och var för att skapa lite mer julstämning.
---------------------


I fönstren här hemma brukar jag sätta en blomma i mitten av gardinerna längst upp så jag kände att det var dags att byta ut dem med dessa. Så dessa kan man ha till både jul och även under hela året.
-------------------------------

Hittade även dessa jul snöflingor som jag kan tänka mig är gjorda av glitterlim som man har till limpistol. Så nu hoppas man på att dem ska vara hela när dem kommer fram.
-------------------------

Beställde även hem dessa två, tomte luva då jag inte äger någon och vill gärna ha en på julen och den andra toalettrulls hållaren får jag se vart jag kommer ha inte riktigt bestämt mig för om det blir i badrummet eller om det blir i köket.
-------------------


Och så dessa söta miniatyr figurer i form av nalle och ren, så blev det också lite snöflingor som man kan sätta i fönstret eller på något annat ställe.
--------------------------------

Och så till något helt annat än till julen, jag har länge tyckt om filmen Avatar och längtar till tvåan ska komma ut i biosalongerna. Jag är mycket för både färg, och "glittrande" ljus. Så jag sökte efter just det på Aliexpress. Och hittade dessa, inte just som avatar kanske men tycker om fiber lampor.
Den vita som ser ut lite som en raket är hår klämmor, men jag tänkte inte alls ha dem i håret utan längst upp i gardinerna på längderna jag har i sovrummet. Dem andra får jag se hur jag ska placera ut dem där inne. Då jag vill ha lite avatar känsla i sovrummet, och ja lite konstigt kanske att jag som är vuxen vill ha något sådant här. Men som sagt jag älskar mysigt ljus, mycket färg och glitter. Glitter smycken går däremot bort då jag inte är så mycket för smycken, men glitterpulver, glitter girlanger till julen och stjärnor på en svart himmel är något jag älskar.
Så jag beställde även dessa
Klister märkena är runda då jag inte vill ha dem som ser ut som plastiga stjärnor, utan jag vill att det ska se ut som stjärnorna som finns bland den svarta himlen. Den vita lampan har min sambo beställt hem då den fungerar som både lampa och högtalare. Vet inte riktigt skenet på den ännu mer än att det finns så man kan välja hav
Så får se hur den fungerar och om man kan välja något mer, hade varit guld värt om man kunde välja himmel med så man kan ligga i sängen och titta på moln.
-----------------------
Jag beställde också olika färger på band, som jag kommer att ha både i gardinerna som omtag och för att kanske ha till att pyssla med till julen.






Och min sambo beställde även dessa omtag till gardinerna som han hade tänkt att vi skulle använda till gardinerna i vardagsrummet.
---------------------------------------


Vi beställde också dessa till hemmet, rosbladen kan man lägga i en stor vas, eller ett fint fat för att ha som dekoration. Man kan hitta på mycket med blomblad när det gäller inredning.
Och så väggdekor dem två första väggdekorerna kommer få sitta inne i gästrummet och den sista ovanför våran säng i sovrummet.

 Så det jag vill ha i gästrummet är mer som ett Kina tema, den första stora väggdekoren kommer få sitta ovanför dubbelsängen som är i gästrummet och den lilla texten kommer få sitta på insidan av dörren.
-------------------------------------
Och så till dessa som vi beställde, billiga förlovningsringar då dem andra råkats tappas bort då ett jobb inte tillät ringar. Så den hamnade nog i en färgburk eller kanske någon låda någonstans. Så denna gången fick det bli billiga ringar för att se om dem hålls reda på innan man bestämmer sig för att köpas nya. Vilket fall som helst tycker jag dessa är ur snygga jag älskar dem. Är mer för silver än guld, medans sambon tycker om guld och då passar det utmärkt med ringar som har både och.
Nu kom sambon hem från jobbet och jag fick en liten present på våran 15 årsdag. <3 nbsp="" p="">
Kram // Marres82








Inga kommentarer: