måndag 4 september 2017

4 September

Hejsan alla i höstregnet.

Japp här i Örebro trakten så regnar det för fullt och det är väldigt höstlikt ute. Så ja sommaren är slut och hösten är nu här. Härligt och med den kommer jul planerandet. Satt och tittade lite på en Facebook grupp som jag är med i som heter Vi jultokiga och såg att en tjej hade lagt ut en länk till hennes julblogg. Så jag var inte sen med att gå in där och titta. Väldigt mysig och fin blogg att läsa i som handlade allt som har med julen att göra. Förra året skrev jag om dem olika nya julsmakerna som kom ut för det året och tänkte även göra det denna gången. Men ville vänta då jag inte trodde att några nya julsmaker för i år hade kommit ut. Döm min förvåning när jag läste i den här tjejens blogg att det visst redan hade kommit ut en ny smak. Så detta blogginlägget kommer även jag avslöja den nya smaken. Men först så vill jag skriva om Blossas nya glöggsmak. Jag älskar glögg och väntar som ett ljus och väldig nyfikenhet på vad detta året kommer vara för smak. Men får vänta ett tag till då Blossa kommer ut med det den 19 september. Väldigt spännande kommer det att bli.

Men nu till den nya smaken som man har fått reda på vad det är och det är Juleskum.

 Juleskum Originalet


Börjar med att lägga ut vad det har varit för smaker år från år, kanske har missat för tidigare år men börjar i alla fall Juleskum smaken från 2011.
Juleskum Polka 2011
-------------------------------------------------

Juleskum Vinteräpple 2012
-----------------------------------------------------
Juleskum Knäck 2013
(Denna kommer jag inte ihåg om jag köpte eller om jag totalt missat den. Men kan tänka mig att den säkert var jättegod då jag älskar knäck.)
-------------------------------------------------------
Juleskum Pepparkaka 2014
----------------------------------------------------
Juleskum Clementin 2015
----------------------------------------------------------
Juleskum Tomtegröt &  Kanel 2016
(Denna var tyvärr inte en av mina favoriter. Men var säkert många andras.)
--------------------------------------------------------------
Så detta året kommer alltså en helt ny smak och denna smaken kommer vara av.......
Juleskum Lingon 2017
(Denna smaken kommer bli väldigt intressant att testa, kanske kommer den bli min nya favorit.)
-----------------------------------------------------

I nästa blogg inlägg ska jag försöka se om jag kan hitta några mer nya smaker eller kanske till och med nya dofter till julen. Jag ska i alla fall sätta mig ner och se om jag hittar julsprayen som jag köpte för två år sen som doftar himmelskt gott. Så får se om jag hittar den eller om ni där ute har något tips på goda dofter i rumsspray.




Dags för mig att gå ut i regnet med vovven. 
Ha det gott alla.

Kram // Marres82








Inga kommentarer: