måndag 11 september 2017

10 - 11 September

Hejsan.

I lördags testade vi att ta bort bandaget på vovvens öra. För att se hur örat såg ut, den hade som en liten "ficka" där blodörat har varit. Så vi bestämde oss för att sätta dit ett nytt bandage, vilket blev lite för stort. Så efter en timma så lindade min sambo om det igen och det hann att sitta på i ungefär en timma tills det åkte loss då han bestämde sig för att skaka på sig. Så jag testade att linda om det en tredje gång. Denna gången fick det sitta till söndags morgon då den åkte loss efter han skakade på sig. Vill inte linda om för hårt och vill heller inte att det ska sitta för löst. När veterinären hade lindat om det hade hon satt fast tejpen direkt på örat på all päls så det var nog därför den satt så bra kan jag tänka mig. Men jag vill gärna inte sätta tejp på pälsen då jag är rädd att det ska öra ont på stackaren.

Så i morse så märkte jag att han hade skakat på huvudet igen och bandaget var på väg att lossna. Så jag valde att ta bort det helt och sätta dit en nylonstrumpa runt huvudet. För att lufta örat men samtidigt undvika att örat slänger runt medans han skakar på sig. Vill inte ha det för länge på heller så nu går han med tratten på sig utan något bandage på. Så hoppas jag att det inte fylls på igen och att han inte "hasar" med örat emot golvet.

Annars så hände det inte så mycket igår mer än att jag sprang runt med dammsugaren och golvmoppen i hela lägenheten. Sambon köpte en ny golvmopp som var jätte bra.

Han köpte den på Dollarstore för 30 kr. Så den kommer användas flitigt här hemma, skönt att slippa bära med sig en hink till varje rum.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har haft huvudvärk sen inatt vilket är mindre trevligt. Hoppas på att det snart ska försvinna, men kan vara spänningar i kroppen som gör det. Det har varit väldigt mycket just nu som har gjort att jag inte riktigt kan slappna av och då säger kroppen ifrån tillslut. Bara för mig att lära mig att lyssna på den ibland med, vilket inte alltid är det lättaste. Har alltid varit duktig på att dölja vad jag känner inom mig vilket inte är så bra. Bättre att visa hur man mår.

Men idag har jag bara tagit det lugnt då jag varit trött hela dagen inte bara för huvudvärken som hägrar utan för som jag skrev innan massor runtomkring. Har varit såhär i lite mer än en vecka, så jag hoppas att det lugnar ner sig snart.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har tittat lite på julfilmer också och kommer kanske att skriva lite om dem när jag känner mig bättre.

Fick idag ringarna vi beställde och dem passade perfekt ska bli intressant att se kvalitén på dem när man har haft dem på sig ett tag.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fick också påfåglarna på posten idag, jag tyckte att dem var sådär då jag trodde att dem skulle ha ett fast sken men dem blinkade från grönt till rött snabbt. 

Och knappen man tände dem med var lite trög. Men dem var både fina och söta, får se vart man ska ha dem. Då man egentligen ska ha dem på fingrar så har jag inte riktigt listat ut det. Men kommer säkert på något. 


Ha det gott alla.

Kram // Marres82

Inga kommentarer: