onsdag 20 september 2017

20 September

Hejsan.

Idag är det gråmulet ute igen, jag funderar på hur vintern kommer vara i år. Jag saknar när det kunde vara snö en hel december månad, att det var snö på både jul och nyår. För det känns som att det var längesen nu. Jag håller tummarna att det blir en riktig vinter hela december.

Ikea har kommit ut med lite julnyheter för i år, har sett det tidigare men ville vänta lite med det tills det Oktober då oftast alla butiker kommer ut med allt för julen i sina butiker. Men insåg snart att ju mer vi närmar oss julen desto mer att skriva i bloggen. Då blir det annat som hör julen till och förhoppningsvis har man hunnit köpa allt som man vill ha till just julen när det väl är dags att börja pynta.

Så jag slänger in lite bilder här och länkar till Ikeas hemsida så man snabbt kommer dit.







Väldigt mycket grått och vitt i år, men det kanske behövs nu när det inte brukar vara så mycket snö ute. Då kanske man ska ta in den vita färgen inomhus istället.
Förra året gjorde jag detta fatet.
Valde lite kottar som jag hade målat året innan i silver och sen hittade jag en större kotte och la dit ovanför dem. Tog även in två extra som jag hade lim och strödde vit glitterpuder på. Jag hittade på en loppis några runa trä underlägg som jag har gjort om för att kunna använda till julen. Här valde jag att sätta dit ett ljus som luktar vinteräpple (egen gjort) Tände aldrig ljuset då jag var orolig för materialen runtomkring. Sen strödde jag över socker överallt för att det skulle bli lite mer "snöigt" Vart riktigt nöjd. I år får vi se om jag hittar på något annat. Jag har en julkyrka och några små julhus både köpt och egengjorda får se om man ska göra en jul by detta året.

Ha det gott alla.

Kram Kram // Marres82

Inga kommentarer: