tisdag 5 november 2019

5 November 2019 Fick lite snö på söndagskvällen

Hej.

I söndags fick vi lite snö, som det fortfarande finns spår av här och var. Ser lite fläckvis på backen och skulle gärna vilja ha mer snö. Den här bilden tog jag igår på dagen då det var lite mörkt för att ta kort när det snöade.


-----

Vet inte hur ofta jag kommer skriva i bloggen under julen då det har varit mycket nu på senaste tiden. Bland annat så försöker vi att hitta någon annanstans att bo då våran hyresvärd inte är riktigt seriös. 

Så att julpynta i år har fallit bort lite då varken jag eller sambon mår så bra just nu. Detta året har varit en berg och dalbana. Vi längtade till att få börja julpyntandet och få lite extra mysigt runtomkring oss. Men som det känns just nu så har vi ingen ork till det. 

Så jag får glädjas över att det finns så många mysiga julbloggar som man kan läsa istället.

Ha det gott.

Kram Kram Marre

3 kommentarer:

Annie sa...

Men vad mysigt med snö...men inte så mysigt med er boendesituation:( Förstår att det är jobbigt; har själv haft dåliga erfarenheter av dylikt när jag bodde i England...
Skickar styrkekramar och ska försöka fortsätta förmedla julkänsla till dig <3

Annas Strålande Jul sa...

Så fint och mysigt med lite snö! Vår har försvunnit för länge sedan. Men så tråkig för er att det strular sig med värd och boende. :( Jag hoppas så innerligt att det reder ut sig för er. <3

Marre82 sa...

Ja det känns mindre kul just nu har fått ta hjälp av hyresgästföreningen för första gången.
Lite tråkigt att det blir så nära inpå min favorit årstid. Hade det varit som innan så hade jag kanske satt upp adventsgardiner, städat i varje vrå inför julpyntandet. Men nu känns allt så onödigt vet inte alls hur länge vi kommer att vara kvar i lägenheten. Ville tala om det för er goa julbloggare och läsare för att ni undrar vart jag har tagit vägen. Jag är här och ni kommer garanterat få se min kommentar i era bloggar. :)

Annie: Ja jag vill gärna ha mer snö. Detta är första gången vi blir utsatta av oseriös hyresvärd. Så tur är att det inte finns många av dem. Tack så mycket för dina styrkekramar dem värmer <3 Tycker väldigt mycket om din blogg och dina söta så pälsklingar och ni sprider mycket julkänsla tillsammans <3 :)

Anna: Tråkigt att eran snö har försvunnit vi alla som älskar snö får gå ut och ställa oss och dansa snö dansen så kanske det börjar snöa haha. Undrar dock vad folk runt omkring tänker :) Tack så mycket <3