lördag 28 september 2019

28 September 2019 Smaktest nr: 1 för årets Vinter/Jul smaker.

Hej.

Idag hittade sambon och jag några vintersmak nyheter. 


Dessa hittade vi.

Den första vi smakade på var Red Bull Winter Edition Plommon.


Jag: Tyckte att det doftade mycket plommon och smaken tyckte jag även hade en stark smak av plommon. Är inte så mycket för energi drycker annars men denna var god.
Sambon:  Tyckte den smakade körsbär istället för plommon, men han säger att han kan ha fel på smaklökarna hehe

-----

Coca cola Cinnamon


Jag: Tycker att colan har en liten doft av kanel och att eftersmaken är kanel. Kommer köpa den igen då jag tyckte att den var god.
Sambon: Tyckte inte att den var något märkvärdigt, men att den smakade kanel. Han kan tänka sig att köpa den igen men var ingen wow känsla när det gäller smaken.

-----

Daim Orange


Jag: Väldigt god.  Man känner smaken av apelsin men inte lika starkt som den doftar apelsin.
Sambon: Det är en topp favorit. Kommer definitivt köpa den igen.

-----

Marabou Pepparkaka


Jag: Älskade den och kommer köpa den igen. Den har en doft av pepparkaka och blandningen mellan chokladen och dem krispiga bitarna av pepparkaka var en helt klar favorit för mig.
Sambon: Tyckte den var god och kommer köpa den igen. 

-----

Har ni hittat någon av alla i Vinter / Jul smaks djungeln? 
Vad tyckte ni i så fall om det ni testat?

Ha det gott

Kram Kram Marre

4 kommentarer:

Annie sa...

Eftersom jag inte dricker läsk eller äter choklad eller godis (förutom lite knäck mm till jul) så kommer jag inte smaka något sådant. Men båda chokladerna låter som om de skulle kunna vara goda...
Kanhända att det blir provsmakning av någon form av julglass om det lockar... Vad tråkig man är:)

Marre82 sa...

Bra att inte äta godis eller dricka läsk tänderna mår bättre utan. :)

Jag äter inte så mycket godis eller dricker läsk heller, men till jul kan jag inte motstå att
smaka när det kommer något nytt.

Annas Strålande Jul sa...

Så gott! Är mest sugen på att prova chokladerna. Apelsinchoklad i alla dess former har alltid varit en stor favorit för mig, så Daimen känns som något jag kommer älska.

Marre82 sa...

Ja tycker du om apelsinchoklad kommer du nog tycka väldigt mycket om Daimen :) Jag brukar inte tycka om choklad med fruktsmak i men denna kommer jag köpa igen den var så god.