lördag 21 september 2019

21 September 2019 Ikeas Julkollektion

Hej.

Har sett många julbloggar om Ikeas julkollektion. Personligen vet jag inte vad jag tycker om den då jag är mycket för saker som glittrar, röda färger och som lyser upp vintermörkret. 












När jag tittar på julkollektioner som kommer ut i olika butiker får jag en stark känsla av julstämning. Men jag får inte riktigt det när det gäller Ikeas julkollektion för i år. Jag hoppas att dem kommer ut med mer saker i butiken som kan ändra på det. Förra året tyckte jag att det fanns väldigt mycket fint. Det inlägget hittar ni här.
Visst på bilderna som har kommit ut finns det en hel del röda inslag, men vet inte om dem tilltalar mig så mycket. Men jag ska inte säga för mycket helt plötsligt står jag kanske där och bestämmer mig för att köpa hem något. 

Som tur är tycker vi alla olika och det är bra att det finns något för allas smaker och tycke. 
Så vad tycker ni om Ikeas saker för julens pyntning?

Ha det gott.

Kram Kram Marre

2 kommentarer:

Annie sa...

Jag har gillat de senaste årens julsortiment, men jag är inte helt såld på detta år än så länge. Jag vill ha det traditionella med mycket rött och gammaldags jultomtar mm. Jag gillade deras sagojul-tema de hade nyligen (förra året??). ABSOLUT INTE blått; förstår inte varför de envisas med att blanda in konstiga färger i deras julsaker...det brukar alltid reas ut efter nyår eftersom ingen gillar det...:(
Jag brukar köpa julklappspapper på IKEA men vet inte om jag kommer att hitta något juligt nog papper i år...

Marre82 sa...

Ja det gjorde jag med, tycker som du att det traditionella röda och gammaldags tomtar hör julen till. Så ja jag har svårt för deras julkollektion detta året.
Jag köpte julklappspapper både på Öob och Dollarstore förra året. Tror att det blir på dem ställena i år igen. Är lite smått kräsen när det gäller just julpapper så det blir många affärer man sprungit i innan man hittar något man fastnar för. :)