fredag 27 september 2019

27 September 2019

Hej.

Hoppas att allt är bra med er. Det var ett tag sedan som jag skrev ett inlägg här på julbloggen. Varit mycket nu den senaste tiden som har tagit upp min tid och ork. Det senaste har varit att sambons bil gått sönder och vi var tvungna att hitta en annan. Vilket vi gjort nu men med tanke på att vi var tvungna att hitta en billig bil så kom den också med massa fel som måste lagas innan man kan köra den och besiktiga den. Måste även hitta någon annanstans att bo, då våran hyresvärd inte är riktigt seriös. Så mycket på tapeten nu vilket känns trist. Känns som att det är något nytt som händer hela tiden och man hinner inte riktigt andas. Så ja man känner sig lite smått stressad i kroppen.

Även om jag inte skrivit något i bloggen så har jag varit inne på andras julbloggar och sett ett flertal som har svarat på min jullista. Vilket jag tycker är jätte kul, det är roligt att se allas svar och traditioner. 

Idag blir det att ta en tur tillsammans med sambon och mamma. Mamma är snäll och ställer upp och kör oss. Ska bli riktigt roligt att hon följer med, var ett tag sedan man hittade på något kul tillsammans, så jag ser verkligen fram emot denna dagen. Känner mig dock lite kluven då jag är väldigt intresserad av vinter nyheterna som redan kommit ut. Men vet inte riktigt om Lidl som vi ska till har något sådant. Men ska till en av mina favoritaffärer också som är Dollarstore och där kan jag tänka mig att det finns mycket fint inför julen. Även om jag inte köper något så stillar det min själ att titta på julpyntet som finns.

Blir även en sväng till Biltema, inte riktigt min favorit affär men även dem kan bjuda på lite julpynt. 

Nu börjar det hända grejer med träden, älskar när bladen börjar skifta färg rött, orange och gult. 

Men får se när jag skriver i bloggen nästa gång, Hittar jag smak nyheter inför vintern så kommer det ett inlägg redan imorgon. 

Ha det bra.

Kram Kram Marre


2 kommentarer:

Annie sa...

Vad tråkigt att ni har haft strul och måste flytta; det låter VERKLIGEN stressigt! Det verkar vara ett sådant år för många. Hoppas att du hade trevligt med din mamma och att du hittar lite julsaker. Jag tycker att Biltema kan ha ganska fina julpapper ibland:)

Marre82 sa...

Ja det känns mindre roligt, speciellt nu när jag brukar sitta och planera för hur jag ska ha det med julpynt m.m
Ja det var trevligt att och mycket roligt då hon följde med och tittade på julpynt på både Dollarstore och Biltema. :) Biltema hade inte så mycket men hittade två julpapper som var väldigt fina med tomtar och snö på. :) På Dollarstore hittade jag tre ljus med doft av julen som fick följa med hem. Några julnyheter hittade jag inte men får se om det blir en sväng med sambon och leta lite till på ett annat ställe, bara hoppas på att bilen går igenom besiktningen :)