onsdag 26 augusti 2020

26 Augusti 2020 Julfilmer

 Hej.

 

Under dem senaste dagarna har jag tittat på några julfilmer.

Jag vet, jag vet jag fuskar men jag kunde inte motstå, var tvungen att ha något att titta på medans jag satt och stickade en halsduk till den kalla men härliga vintern. 😁😋

 En av dem är:

 

Som handlar om en kvinna som har öga för inredning, hon hjälper en man och hans dotter med deras hem för att göra det till något som verkligen är dem. Det händer massor med saker under filmens gång och det var en charmig och tänkvärd film.

-----

Nästa julfilm är:

 

En kvinna som heter Julia kommer hem för att fira julen tillsammans med familjen.

Familjen driver ett värdshus där hon hjälper till men hamnar ganska snart i en långvarig fejd med en konkurrerande företag. Plus att ytterligare ett försöker att nässla sig in i konkurrenten. För att krångla till det ytterligare så är det en man som hon fastnar för som är son till den långvariga konkurrenten. Låter verkligen invecklat men tyckte att den var helt okej, verkligen mycket julbelysning i denna filmen.

-----


Den tredje julfilmen jag tänkte tipsa om är:

 

En man vid namn Seth får reda på att en i släkten har en stuga tillsammans med en annan familj. Bestämmer han sig för att ta sig dit och köpa den delen som den andra familjen äger. Så han sedan kan sälja stugan. Det han inte vet är att en kvinna vid namn Sammi befinner sig i just den nämnda stugan för att fira en lugn och tyst jul. Hon förväntar sig inte besök av någon då stugan ligger väldigt avlägset. Det är en romantisk julfilm där Seth och Sammi får uppleva hur det är att vara i samma stuga med någon man inte alls känner.

-----


Tre tips på julfilmer jag har sett, har sett några till men dem återkommer jag med till nästa gång.


Ha det gott.


// Marre


Inga kommentarer: