måndag 24 augusti 2020

24 Augusti 2020 Jag är kär...

 Hej.

 

Japp jag är kär helt klart att jag är det, helt nyförälskad. Självklart i min sambo som man lever ihop med sen snart 17 år tillbaka och även i våran vovve Asterix och lilla kattungen Skruttan.

Men jag blev också helt kär i julsaker ifrån Bloomsburry Barn.


Titta på allt fint man kan ha till julmyset eller juldukningen.

Tänk dig att du tar fram det här te:t för att ha varmt vatten i denna kannan.

För att sedan ta fram någon av dessa kopparna


Kanske duka upp det på den här brickan

och använda sig av dessa servetter.

och sedan gå och sätta sig för att titta på en julfilm.

Det hade verkligen varit julmys för min del.

Hade inte haft något emot att ha alla dessa saker här hemma.

Det finns så mycket mer fint på deras hemsida. Saker som man kan ta sig tillbaka till jular från förr.

Känner mig väldigt gammal när jag skriver så men tycker det är charmigt och väldigt fint med gamla motiv. Saknar girlangerna som pappa hängde upp i taket man hittar inte dem längre om det inte är girlanger till fest. Men vart tog alla girlanger med tomtar, julklockor, julänglar och alla andra fina i vägen.

Nu när man bor i ett litet hus känner man att det är just det jag skulle vilja ha i taket fram till julen.


Här är lite mer fina saker för juldukningen.



 

Mer vackra koppar finns det och så väldigt fina kakburkar eller vad man nu vill ha i dem, kanske bara som en fin dekoration?


En annan sak som jag saknar i butikerna är kakeldekorer. Har letat efter det till varje jul, förra året tipsade jag om att Bloomsbury Barn har och dem har det i år igen.


Dem har fler på deras hemsida.

-----

Jag tycker att det är både roligt och bra att man kan titta igenom vad det finns för julsaker redan nu i Augusti. Då man kan sitta ner och planera vad man vill ha hur man vill a det osv. När det börjar närma sig julen så ska det köpas julmat, julklappar, planera vad man ska baka köpa till bakningen kanske behöver man köpa något annat till julpyntet. En ny ljusslinga man trodde fortfarande fungerade men inte gör det. Då känns det bra att ha några månader på sig att passa på att skaffa saker man verkligen vill ha i god tid och man har något att se fram emot förutom julpyntandet då och julmyset.


Hittade några väldigt fina julgranskulor och även tomtar där också men det skriver jag mer om i nästa blogginlägg.

Ha det gott.


// Marre


4 kommentarer:

Annie sa...

Jag gillar också kakeldekor! Och jag är så glad att jag har kakel i köket, hehe...

Annas Strålande Jul sa...

Oj, så mycket fint de har! Tack för tipset. Underbart mysiga motiv, precis sådär klassiskt som jag älskar.

Marre82 sa...

Annie: Hehe ja vi har med kakel i köket men tror vi måste fixa några av dem innan då det är några som sitter lite lösare än dem andra. Sen blir det kakeldekor där inne ska blir så mysigt.

Marre82 sa...

Anna: Ja visst har dem jag kan sitta länge och titta på allt fint dem har.
Älskar dessa motiv tomtarna är helt i min smak det är så tomtar ska se ut för min del.
Varsågod så kul att kunna tipsa andra om denna underbara sida.