lördag 22 augusti 2020

22 Augusti 2020 Dekorationsbelysning Jul Rusta

Hej.

 Har för mig att jag skrivit innan i bloggen att min sambo kommer få stå för julpyntandet ute. Då jag varje år tar hand om det som är inne. Han tycker det är väldigt mysigt när julpyntet är uppe men tycker själv att det är svårt att göra det mysigt. Innan jag träffade honom för snart 17 år sedan var han van vid ljusstake, stjärna, julgardiner och julgran. Medans jag är van vid allt det plus girlanger i taket, glitter, jultomtar och massa annat då min kära far älskade att pynta. Min mamma tog hand om julstädningen och att sätta upp julgardiner och tillsammans gjorde dem en magisk jul för oss "barn". Julgardiner, julstädning och att julpynta har följt med mig väldigt länge och nu har jag fört över julmyset på min sambo. Men även vissa i hans familj har börjat pynta mera inför julen vilket känns superkul.

Så nu ska alltså sambon få ta sig ann trädgården inför julen, har peppat honom lite och gett honom tips. Men han har inte sagt så mycket mer än att det nog kommer bli mysigt. Kanske kommer en grankvist med julbelysning på haha men då får det bli så. Så det ska bli väldigt spännande att se vad han hittar på.

Här kommer lite julfigurer som jag tror kan vara ute står inget om att dem måste vara inne vilket det gör på vissa.




En söt snögubbe och även söta djur.

 Nu har jag lagt ut lite bilder på Rustas julkollektion för i år. Men det finns mycket mera på deras hemsida klicka er bara in på press så har dem det där.

Nu väntar jag bara på att hösten ska sätta igång på riktigt få se hur det ser ut runtomkring oss första hösten i huset.

Sen får vintern komma och man kan börja med julmyset och skriva lite till i julbloggen. Då det verkar komma många julnyheter redan innan sommaren är slut. Så kanske det kommer upp något mer inlägg. 

Hoppas att det är bra med alla där ute, ta hand om er.

//Marre

Inga kommentarer: