torsdag 20 augusti 2020

20 Augusti 2020 Lite saker till Julgranen Rusta

 Hej.

 

Idag blir det lite bilder på saker till julgranen. Den första bilden är en julgransmatta som vi köpte förra året. Men kommer köpa den i år igen. Anledningen till det är att vi gick igenom lådor som vi ställt uppe på vinden och på grund av att vi flyttade så blev lite julsaker nerpackat i andra lådor. Så vi ville sortera allt så det inte blir jobbigt när det är dags för julpyntandet. När vi gick igenom lådorna och jag tog upp julgransmattan så fick jag se att det var ett litet hål i den en liten mus hade tydligen tyckt att den såg väldans god ut och tagit en tugga. Förra året hade vi färgerna guld och rött i sovrummet men vill nu ha det i vårat vardagsrum och då hade denna julgransmatta passat perfekt där inne.

Så blev väldigt glad och nöjd över att Rusta kommer att ha den även i år.

En annan sak som jag funderade på förra julen var att jag skulle vilja ha något som gömmer julgransfoten. Vi har en plastgran och foten på den vill jag gärna dölja. I år kommer Rusta ut med en julgranskorg i jute som jag tyckte var väldigt fin med sin lilla rosett.

 

Kommer att ha röda och guldfärgade julgranskulor i granen och dessa färger har vi redan. Men Rusta kommer ut med andra julgranskulor i år så kanske någon av dem röda hade passat till våran gran.







 


// Marre

Inga kommentarer: