söndag 17 november 2019

17 November 2019 Julnyheter, smaktest

Hej.

För några dagar sedan hittade vi lite av julens smaknyheter på Ica och Coop.



Har länge sökt efter just dessa tre då vi har varit mest nyfikna på dem.

Julgranar med smak av Gräddfil, Vitlök och Mild Jalapeno.


Dessa var jag väldigt intresserad av att få testa. Var lite fundersam av den milda jalapeno smaken då jag inte är så mycket för starka smaker. Men tyckte dessa var okej även om den blev lite stark på tungan.

Sambon tycker att dem var helt okej, han vet inte om han skulle köpa dem igen men skulle vi ha en påse hemma eller någon annan bjuder på dem så skulle han äta av dem.

-----

Dumle med smak av Karamell och Tranbär.


Jag tycker att både smaken av karamell och tranbär kom fram väldigt tydligt. Något som jag skulle tänka mig att ha på godisbordet på julen varje år. Det smakade verkligen jul, om nu julen har en smak haha.

Sambon tyckte om dem och tyckte det var en bra kombination med tranbär, karamell och choklad.
Ett litet mer vuxet godis.

-----

Chokladdoppade Pepparkskulor.


Jag tyckte dessa var goda men lite för söt smak för min del. Trodde också att påsen var lite större och letade också efter det. Men när vi kom fram till kassan på Coop så var dem där i sina små påsar. Om jag skulle köpa dem igen har jag ingen aning om.


Sambon tyckte att dem första var lite för söta i smaken, men när han hade ätit några stycken tyckte han att dem var riktigt goda med knaprigheten i mitten.

-----

Och så hittade vi även dessa, som vi sökt efter dem och nu äntligen har vi testat dem vi hittade dem på City Gross

Cheez Snow Balls med smak av vit cheddar och gräddfil.



Dessa tyckte jag var farligt goda kunde knappt sluta äta dem. Tyckte att det var jätte god smak kombination.

Sambon tyckte att dem var försvinnande goda. Kommer definitivt köpas igen.

-----

Har någon av er läsare testat något av dessa smaker och vad tyckte ni om dem?

Ha det gott.

Kram Kram Marre

Inga kommentarer: