söndag 10 november 2019

10 November 2019 Vad är julstämning för dig och när börjar den?

Hej.

När börjar du känna att julstämningen börjar knacka på din dörr och vad är den för dig?

Börjar den tidigt eller börjar den när butikerna får in sina julsaker?
Kanske när det börjar snöa och allt ute börjar se ut som ett mysigt vinterland?



Ljusstakar, stjärnor och ljusslingor som pryder våra hem när årstiden är som mörkast, doften av julmaten eller julbaket som slingrar sig in i varje vrå.



Julgardiner, juldukar eller kanske stearinljus som lyser med sin vackra låga. 
Julgranen som står där stolt med sina ljus, glitter och julkulor.

Så vad är julstämning för dig och när börjar den?

Vad är det första du börjar med när det gäller att göra julfint hemma?
Vad är det viktigaste för dig för att få en magisk jul?

Jag börjar med julstädningen för att sedan fixa och dona med julgardiner och juldukar. Sen fylls det på med julpyntet som jag känner att jag vill ha uppe till julen.

Julstämningen för mig börjar på riktigt när det börjar snöa och när det är dags för julgranen, kan sitta och titta på den hur länge som helst. Jag tycker om att titta på julpyntet man satt upp då det både glittrar och lyser. Får en varm känsla inombords och man tänker på alla jular som man firat och vad dem betyder för en.



Julen ligger mig varmt om hjärtat och något jag längtar till varje år. När julen är över så längtar jag till nästa jul och funderar lite på om det är något jag vill ändra på tills dess.

Ha det gott.

Kram Kram Marre




Inga kommentarer: