fredag 29 november 2019

29 November 2019 Vårat kök

Hej.

Tänkte visa lite bilder på vårat kök där jag har fått upp lite inför julen. Jag har inte gjort så mycket i köket detta året som jag gjorde förra. Men tycker att det är lagom och mysigt ändå.


En bild på hela fönstret i köket. Har valt att ha vita gardiner med guld stjärnor på i mitten och ett par svart/guld vita gardiner på sidorna. I mitten och på gardinerna har jag valt att lägga till lite små detaljer.


Uppe vid gardinerna har jag satt dit en blomma i mitten som har vit och guld färg i sig. Tog sedan en pärlgirlang och en glittrig guldfärgad snöflinga för att ha på sidorna.


Längre ner på gardinerna valda jag att sätta dit två glittriga stjärnor som vi köpte förra året på Jirvelius. Verkar inte som att dem har kvar dem detta år men dem har mycket fint till julen.


I mitten av fönstret har jag hängt en julklocka som kommer ifrån Dollarstore, en liten fågel plus små stjärnor som fick ta plats nedanför.
Guld ängeln som syns på bilden har jag fått av min mor.

-----

Bordet i köket fick också lite julfint.


En tunn duk med glittriga renar som vi hittade på Lidl förra året på rulle. En glittrig växt ifrån Rusta och ljusmanschetten kommer från Dollarstore, har även en på andra sidan av växten. Även här har jag lagt dit några glittriga små stjärnor.

Vet inte om jag kommer ha mer i köket i år, jag har en ljusslinga ovanför skåpen också som har suttit där sen första julen vi firade i lägenheten. Men får se om det kanske kommer upp en tomte eller två också.

Ha det gott.

Kram Kram Marre


2 kommentarer:

Annas Strålande Jul sa...

Jättemysigt verkligen!! Får sådana nostalgikänslor av din adventsstjärna, påminner jättemycket om den jag växte upp med på 80-talet. <3

Marre82 sa...

Tack :) <3 Jag älskar den adventsstjärnan den ger ett väldigt mysigt sken :)