lördag 16 november 2019

16 November 2019 Saturnus glögg

Hej.

Under dem senaste dagarna har jag bytt gardiner i vardagsrum och kök. Även satt upp adventsstjärnor  i dem båda rummen för att få lite julstämning här hemma. 

Har dock bara haft tänt dem i vardagsrummet till och från då det är där vi är mest.

Har sett många runt omkring som har satt upp sina stjärnor och ljusstakar i sina fönster och det lyser så fint i vintermörkret.

Vi har också testat två av dem glöggen som vi fick skickade till oss från Saturnus som varuprover.

Den första som vi testade är den med utan tillsatt socker.


Jag brukar inte köpa något med alkohol i annars, även om det är lite av det i. Men testade att ta en liten smaktest av denna och tyckte att den var helt okej.  

Sambon tyckte den var god och hade en bra glöggkaraktär.

-----

Den andra glöggen vi testade är Choklad och Hjortron.


Denna har vi testat innan och jag kan ju säga att jag blev jätte glad när jag såg att den var med.
Denna glöggen är helt klart min favorit, den har en söt glöggsmak och det doftar himmelskt i vårt hem när man har värmt glöggen. Tycker att den doftar lika gott som den smakar.

Sambon tycker att smakerna kommer fram bra men dock lite för söt för hans smak.

-----

Har ni druckit någon glögg ännu?

Ha det gott

Kram Kram Marre

Inga kommentarer: