tisdag 6 november 2018

6 November 2018 Julpyssel

Hej.


Har nu suttit med lite julpyssel i några timmar. Hade några kristaller ifrån en gammal kristallkrona som har gått sönder. Har funderat länge på vad jag ska göra med dem, då dem har varit i en plastburk i säkert tre år. Men efter att ha tittat lite på inspirations bilder och videos hittade jag något som jag kände att jag ville testa på att göra. 

Det blev att plocka fram: 


----
Sen klippte jag små bitar av ståltråden för att kunna ha något att hänga upp mina kristaller med i granen eller om det kanske blir en girlang.



Fanns redan ett litet hål i kristallen som jag kunde använda. 



Sen snurrade jag ståltråden för att sedan avsluta med en liten krok så jag enkelt kan hänga upp kristallen där jag vill ha den.



----
Kommer nog bli fint när jag använder några i granen.
Sambon köpte en ljusslinga idag till granen då den vi hade förra året hade några lampor som inte ville tändas. Brukar alltid ha ljusslinga med massor färger i, men detta året fick det bli kall vit. Ville ifrån början ha den varm vita slingan men valde i sista stunden den kall vita. Vilket jag ångrar lite när vi testade om den fungerade som den skulle. Den lös väldigt starkt så man kommer nog bli bländad av granen i år hehe.



Nu blir det att titta på lite mer julpyssel. Tror att sambon kommer bli knäpp på mig med allt julpysslande. Men han vet också om att jag älskar allt som har med julen att göra så han låter mig hållas. : )

Ha det gott

Kram Kram //Marres82





Inga kommentarer: