tisdag 6 november 2018

6 November 2018 Julfilmer

Hej

I några dagar har jag tittat på julfilmer på Netflix. Några av dem är filmer som jag har missat totalt och några av dem som jag tror är nya.

Sen ett eller om det nu är två år sedan så har jag fastnat för Hallmarks Julfilmer dem jag har sett börjar oftast med tråkigheter för att sedan sluta lyckligt.
Men det kanske är så med alla julfilmerna från Hallmark?

Tänkte dela med mig av 4 som jag sett dem senaste dagarna, kanske är det någon mer som missat dem.

Den första är:

How Sara Got Her Wings.


Filmen handlar om en tjej som vill försöka hjälpa dem som är runtomkring henne. En kväll är hon med i en tragisk olycka. För att hon ska kunna komma igenom portarna för att bli en ängel måste hon hjälpa någon i nöd dagarna fram till jul. 

----

I´ll Be Home For Christmas


En ensamstående mamma som försöker balansera sitt liv som mamma och sitt jobb har mycket att stå i. Mitt i allt dyker hennes pappa upp som varit bortrest ett par år efter han slutade att jobba som polis. Hon tycker detta förändrar allt då det öppnar gamla sår. Detta tyckte jag var en mysig film som handlar om att ge en andra chans.

----

Christmas With A View


En kändis kock vid namn Shane börjar att jobba på en restaurang där han möter Clara. 
Clara vill öppna sitt eget ställe men har haft otur, under filmens gång lär dem känna varandra både dem bra och dåliga sidorna. En film med mycket värme och omtanke.

----

The Holiday Calendar


En begåvad fotograf ärver en antik julkalender. 
Hon förstår inte riktigt varför hon hade fått den då hon trodde att den skulle passa hennes syster bättre. Men hon tar hem den till sig och tillsammans med en vän försöker hon öppna luckorna, vilket inte går. Hon blir besviken och tror att den är trasig, men den 1 December när hon vaknar på morgonen märker hon något underligt med kalendern. En film som innehåller snöflingor, julgranar, värme och magi.

----

Kommer säkert upp lite mer tips på filmer, då jag tenderar att titta på många när dem närmar sig jul. 

Ha det gott

Kram Kram //Marres82


Inga kommentarer: