tisdag 13 november 2018

13 November 2018 Egen Julkalender + Tips

Hej

När vi var iväg i helgen till sambons bror med familj, så pratade jag och sambons brors sambo om julkalender vad man kunde ha i dem små paketen till barnen.
Kom inte riktigt på något just då men tänkte att jag skulle sätta mig ner och fundera lite till och även hur man kunde göra sin egna julkalender.

Hittade dessa adventspåsar på Clas Ohlson

Som man kan sätta sig ner med barnen och måla lite på som t.ex julgranar, stjärnor, tomtar o.s.v.

Sen var det dags att fundera lite på vad man kunde ha i adventspåsarna och kom på dessa saker.

1. Pärlor (Länk Tips)

2. Ballonger (Länk Tips)

3. Samlarkort

4. Små gosedjur (Länk Tips)

5. Miniböcker (Länk Tips)

6. Små figurer (Länk Tips)

7. Lego figurer (Länk Tips)

8. Hårspännen / Hårsnoddar (Länk Tips Ett  /  Och Två)

9. Jojo (Länk Tips)

10. Såpbubblor (Länk Tips)

11. Klistermärken (Länk Tips)

12. Smågodis / Naturgodis

13. Pyssel (Länk Tips)

14. Reflexer (Länk Tips)

15. Pennor / Kritor (Länk Tips)

16. Målarbok (Länk Tips)

17. Leksaksbilar (Länk Tips)

18. Leklera (Länk Tips)

19. Studsboll (Länk Tips)

20. Lärobok för barn (Länk Tips)

21. Sagoböcker (Länk Tips)

22. Gående Spiral (Länk Tips)

23. Roligt Suddgummi (Länk Tips)

24. Tofflor (Länk Tips)

La till några tips på vart man kan hitta sakerna som jag skrev upp på listan för att man lättare ska hitta om man vill det. 

-----

Igår gjorde jag lite jul köttbullar och Juleskums fudge med smak av kola. Får se hur fudgen smakar idag, testade jul köttbullarna igår och det blev helt okej. Så nu har vi några till julen.

Skulle bytt gardiner i köket igår men det hann jag inte riktigt med, så får se om jag hinner det idag istället.

Ha det gott

Kram Kram /Marres82



Inga kommentarer: