söndag 7 oktober 2018

7 Oktober 2018 Lite funderingar inför julen

Hej

Det är så mysigt att sätta sig med en filt framför datorn, dricka kaffe och titta på alla julgrupper på Facebook man är med i. Lite rädd att man kommer tröttna på allt innan det är dags att pynta. Antingen för att man blir mättad av all julpynt eller för att man går och längtar så mycket så när det är dags har man väntat för länge och inte alls tycker det är roligt. 

Men jag kan inte sluta, jag tycker det är kul att upptäcka allt nytt som kommer inför julen, smaker dofter nytt pynt.....

Så fort jag hittar något nytt som är nytt för julen så vill jag skriva det här för att ni andra också ska ta del av det. 

Hittade ett inlägg om vad man kan hitta på för julstök att göra nu i Oktober, det var en som svarade att man kunde planera inför julen t.ex skiva äpplen, päron, apelsiner och torka dem för att kunna pynta med det i hemmet. Vilket jag tycker är en super idé, jag har inte torkat frukt sen jag gick i lågstadiet. Så jag kommer inte riktigt ihåg om det var något man borde tänka på, men det ska jag söka lite efter på Google. 

Får snart lugna mig lite när det gäller julpysslandet, har redan gjort en julkalender av toalettrullar, två tomtar 6 stycken julkuddar och så har jag hittat juliga bilder på nätet man kan färglägga (om man vill) och sätta i tavelramar istället för dem vanliga tavlorna man har året runt. Kul att pyssla men man vet knappt vart man ska göra av det om det blir för mycket.

Igår köpte sambon denna


Drack ett glas med julmust sen fick sambon ta det som var kvar. Är som sagt inte så mycket för julmust, men sambon tycker det är gott så mer till honom hehe

Ha det gott

Kram kram //Marres82

Inga kommentarer: