lördag 20 oktober 2018

20 Oktober 2018 En sväng till Rusta

Hej.

Var iväg till Marieberg Köpcentrum med min mor igår. vi hade en trevlig förmiddag och tittade lite i affärerna. Vi var bland annat inne på ÖoB där inne blev det inte så mycket, köpte mig två ugglor igen för 10 kr st, och lite bomull som jag hade tänkt att använda till dem små pappershusen jag gjorde för ett tag sen. Tänkte att jag skulle bygga upp en liten vinterstad på något bord här hemma till julen, ska bli roligt att planera det vinterlandet. 

Vi var också inne på Rusta, kan säga att jag var i paradiset när jag kom till julavdelningen, dem hade massor med saker till julen. Det fanns bland annat dessa "växter" som mina ögon drog sig till så fort vi kom in i affären. 
Jag skulle ha köpt en till, men tänkte först ha den i köket då jag har en julstjärna där varje jul. Tänkte att det skulle vara fint när det lyser på det silvriga glittret för det ser lite frostigt ut. Men nu känner jag att jag vill ha den i vardagsrummet i fönstret tillsammans med renarna jag köpte förra året. 


En bild från förra året när jag precis hade börjat med att pynta. Den blåa plastblomman tog jag bort då jag ville hålla mig till rött och silver. Tror att den silvriga växten hade passat bra där också. Växten fanns också i guldglitter och dem var väldigt fina båda två och kostade 50 kr st.

Jag hittade även små söta julstrumpor för 10 kr st en var till djuren fick det bli, så dem får varsin julklapp på morgonen i julstrumpan och dem andra på kvällen som har varit under granen. Tycker att det är en självklarhet hemma hos oss att djuren också ska få paket på julen då dem tillhör familjen. Våran hund Asterix älskar att få öppna paket, medans Skrållan (våran katt) kanske inte tycker det är lika kul även om hon sätter sig bredvid granen och väntar medans julklapparna delas ut. 
Köpte den blåa till Asterix och den röda till Skrållan, men det blev snabbt ändrat när man kom hem och Asterix var mer intresserad av den röda. Vet inte om han såg den färgen bättre så det var därför han var mer intresserad av den eller om det beror på något annat.

Min mor hittade lite julpyssel för 10 kr/påse, jag köpte 4 stycken för att se vad det var och tyckte renarna och tomten var super söta. 


När vi kände att vi var klara med våran shopping runda så bar det iväg hemåt, stannade en snabbis på Konsum och där fanns denna.

Den var väldigt god, tyckte dock att chokladbitarna i den var lite stora och att dem smakade lite blockchoklad, men det kanske bara är jag som tyckte det får se vad sambon säger om den.

Planeringen inför julen fortsätter, kommer det bli mer silvriga dekorationer eller kommer det bli lite blandat. Jag har lite funderingar på att vårat vardagsrum ska gå bara i rött och silver. Ska se om jag hittar silvrig tyg för att sy kuddar till soffan eller om jag hittar fina färdiga kuddar.
Jag blev förälskad i ett par gardiner på Rusta som jag känner att jag skulle vilja ha i vardagsrummet. Det är röda gardiner med "glitterstänk" på, japp jag är mycket för glitter till julen. hehe

Den fanns även som kuddfodral och duk, men jag tror att för våran del blir det nog gardinerna bara tror att det blir lite för mycket rött annars. Vill blanda lite mellan silver och det röda så det blir ungefär lika mycket av varje. 

Har ni hittat något fint till julen?

Ha det gott

Kram Kram //Marres82


2 kommentarer:

Annas Strålande Jul sa...

Jättefina silvriga växter du hittat! Väldigt frostiga och vintriga. De röda glittriga gardinerna och kuddarna var också jättefina! Hade lätt kunnat köpa kuddarna, om jag inte redan hade tre julkuddar till soffan, haha.

Marre82 sa...

Tack så mycket, jag älskar dem. Blir väldigt fina när ljuset ifrån stjärnan lyser på dem. Ja håller med dig om att dem är jätte fina. Blev inte dem detta året så får hoppas att dem kanske kommer nästa år igen. Har också julkuddar i soffan men hade mina funderingar att ha dem på sängen för att göra det lite julfint även där :) Önskar dig en God Jul