torsdag 4 oktober 2018

4 Oktober 2018 Pysseltips

Hej

Nu på morgonen så har jag tittat på lite pyssel till julen och fick många tips. Tänkte försöka mig på att göra en julkrans att hänga upp. 

En krans av ståltråd och girland, tänkte använda glitter och en girland med istappar på. Sen får jag se vad jag hittar mer för fint som skulle passa.

Har tidigare testat att vika en gran av en gammal bok, kanske blir det en till detta året.

Såg också ett tips om att ha små grankvistar och en rosett runt som man kan hänga på väggen. Får se om jag kommer kunna göra en sådan då mina fingrar inte riktigt tål barren. Men det hade varit mysigt och fint att få inte lite grandoft i hemmet. 

Funderingar på att göra små tomma paket och använda som dekoration har jag också. Men vet inte riktigt om jag ska hänga dem i granen eller bara ha det som dekoration på borden tillsammans med tomtar.


Tittar man på Pinterest och söker efter DIY julpynt så kommer det upp massor med fina saker som andra har gjort. Så man får inspiration till tusen, vilket passar mig utmärkt. Kul att ha något att göra medans man väntar på att få börja pynta i November.

Vad tycker ni om att pyssla med, medans ni väntar på att få börja julpynta fint hemma??


Ett litet gotte tips för den som tycker om lussebullar.

Nu har SIA glass kommit ut med sin nya julsmak vilket är denna



Ha det gott

Kram Kram //Marres82



Inga kommentarer: