måndag 16 oktober 2017

Flytande tvål från Gunry

Tidigare år har jag köpt flytande tvål ifrån Gunry. Speciellt deras juldofter, vissa tycker att man blir väldigt torr om händerna efter att ha använt deras tvål. Vilket jag också har märkt lite av men har alltid en återfuktande handkräm till hands.

Dem tvålarna som jag sett flera gånger är dessa:


Tvålen har en klassisk doft av röda äpplen toppade med kanel som ger en känsla av att julen är nära.

Tvålen har en julig doft av polkagris med inslag av frisk pepparmint som ger en stämningsfull känsla.


Tvålen har en doft av apelsin och pepparkaka som tillsammans skapar den perfekta julkänslan i hemmet.

----------------------------------------------------------------
Men denna gången när jag var inne på deras hemsida fick jag se att dem hade nya som dem kallar för Winter Edition.

En tvål med en söt och omfamnande doft som harmoniserar med en frisk ton av klementin.
En tvål med en fräsch doft av tall och mynta som känns uppfriskande.

En tvål med en ton av söt doftande lilja som ger en oemotståndligt mjuk känsla.

När man läser om tvålarna så står det på varje att det är en vintertvål som piggar upp i vintermörkret. Så får se om det blir någon av dessa tvålar detta år eller om det blir dem andra som jag brukar köpa till julen. 

-----------------------------------------------
Jag hittade också en annan sak när jag letade runt på internets alla sidor. 
Inget som har med tvål att göra men i alla fall finns som doft i jultvålarna. Nämligen pepparkaka, jag älskar godis som har den här smaken men vet inte riktigt om jag skulle tycka detsamma i pepparkakor.  Annas pepparkakor har nämligen denna som Limited Edition
Lakrits smak, klingar inte riktigt i mitt huvud men kanske någon annan skulle uppskatta smaken.

Nu blir det att titta på mer julsaker och drömma sig bort tills man får börja med att julpynta. Pratade med min mamma precis förresten och hon hade tittat igenom sina julgardiner. Hon har ett par gardiner som jag är heltokig i. Det är par gardiner i Linne tyg med glitter i och så är det ljus på dem, dem är jätte fina. Hon brukar ha dem i köket men detta år ville hon har lite nytt och hon pratade om att jag kunde få dem. Yay kände jag på en gång men samtidigt vet jag hur mycket hon själv tycker om dem och vill inte att hon ger bort något som hon kanske kommer ångra sedan. Men får se vad hon bestämmer sig för. Vi skulle eventuellt iväg till Rusta på Onsdag så hon kunde titta efter nya gardiner till sitt kök. Hittar hon inga så vill jag att hon behåller dem andra gardinerna tills hon hittar andra som hon älskar lika mycket.

Ha det gott

Kram Kram // Marres82

3 kommentarer:

Unknown sa...

Har försökt hitta Gunry's Pine & White Mint i Skaraborg, utan resultat!Vet du var den säljs?

Unknown sa...

Har försökt hitta Gunry's Pine & White Mint i Skaraborg, utan resultat!Vet du var den säljs?

Marre82 sa...

Har tyvärr ingen aning vart man kan hitta dem, då jag såg att det hade dem på sin hemsida. Men dem kanske har dem på Dollarstore eller någon Ica butik? Var några dagar sen du skrev, så jag håller tummarna för att du har hittat dem. Önskar dig en God Jul :)