onsdag 11 oktober 2017

11 Oktober

Hejsan.

Helgen som varit var jag hos min mor och hälsade på medans sambon var iväg till Göteborg för att gå på dop. Varför jag inte var med där tänker jag inte gå in på här. Mer än att det hade varit roligt att vara med där. Har i alla fall hängt upp sambons fadder bevis på väggen i en fin ram. Samma dag som sambon skulle åka hem fick han reda på att hans brorsdotter hade fått vattkoppor och nu även hans lilla brorson. Nu hoppas vi på att min sambo slipper det för han vet inte om han haft vattkoppor som barn. Jag började fundera på om jag haft det, även om jag visste att jag haft något när jag var liten så fick leta efter min lilla gröna hälsobok för att se vad som stod i den. Och mycket riktigt 17:e Maj 1984 så hade jag haft vattkoppor. Men ändå så känns det som att det kliar på hela kroppen, men kan nog bara vara vetskapen som vattkoppor varit i närheten av min sambo som gör det. Likadant när man hör eller läser ordet löss så kliar det överallt.

Längtar så mycket efter att få börja julpynta, har tänkt att börja i mitten av November och jag hoppas att jag kan hålla mig tills dess. Har redan planerat lite hur jag vill ha det med ljusslingor granar och girlanger. Men hade så gärna viljat ha gamla girlanger i taket. Har redan några stycken som jag hittat på loppis här i närheten. Men har sökt på google om det även kan finnas i butik. Men har bara hittat girlanger för fest. Det finns dessa

Men när jag var liten så hade mina föräldrar girlanger med tomtar och julklockor men hittar inte någonstans som man kan köpa det.

Man hittar lite gamla Julbonader här och var och dem är väldigt fina. Har några stycken som jag brukar sätta upp fram till jul. Älskar julpynt som är från förr. 

Nu ska jag glo vidare på Julpynt på nätet. Åh vad jag önskar att jag hade lite pepparkakor och glögg hemma nu och en öppen spis. Mys på hög nivå.

Ha det gott alla i höstvädret.

Kram Kram // Marres82

Inga kommentarer: