tisdag 17 oktober 2017

17 Oktober

Hejsan

Idag tänkte jag skriva om Aladdin och Paradis asken, som andra gånger fram till jul så bestämmer man sig för att plocka bort en chokladbit i från asken/askarna och byta ut den mot en annan. Så är det även denna gången. För i år kommer dem att byta ut chokladen med tryffel smak.



Och den nya smaken blir Kakaokrisp, det kommer vara nougatcremé med krispiga kakaonibs i. Vet inte alls vad jag skulle tycka om den, jag älskar nougat så får se vad jag kommer tycka om den. Om det nu blir så att vi köper någon av askarna i år. Eller om det blir någon helt annat. jag funderar på Fazer chokladen.
Denna innehåller rostade mandlar, torkade tranbär och en nypa julkrydda.

-----
Denna ska vara mjuk och läcker mjölkchoklad och knaprig pepparkaksbitar i.
----
Hittade även denna på deras hemsida:

Det är en choklad kalender och det står så här om den på deras hemsida:

Den högkvalitiva Karl Fazer adventskalender är chokladälskarens val. Kalenderns underbara vinterbild är från Helsingfors, från Kluuvikatu julgata 1937.

----

Är väldigt nyfiken på dessa tre sista så kanske blir dem till jul istället för Aladdin eller Paradis askarna. Ibland känner man att man behöver lite ny tradition och istället för att man kanske stör sig på att sina gamla traditioner ändras av tillverkarna eller andra. Så kanske det är bättre att man själv gör det valet att ändra något som man har för då har man bestämt själv, brukar kännas lite bättre då.

Så får se vad det kommer bli detta året.

Kram Kram // Marres82

Inga kommentarer: