torsdag 19 oktober 2017

18 - 19 Oktober

Hej.

Igår var jag iväg med min mamma till Marieberg fick två underbart glittriga saker av henne en guldig kvist och en girland som är grön med silverglitter på älskar dem. Jag fick också en jultidning med massor av pyssel i, men även recept på mat och vad man kan baka till julen. 


Fick även en rums doftspray som gör så det luktar apelsin i hela lägenheten, som jag letat efter den i tre års tid och nu äntligen har jag den. Tack så mycket mamma för allt jag fick, jultidningen kommer till väl användning varje dag nu. Har redan julpysslat ihop två saker, dem finns dock inte med i jultidningen men det var den som gav mig inspiration till det. 

Hittade fest strutar som har legat sen nyårsafton tror jag. Fanns i färgerna rosa, grön, röd och koppar. Valde dem tre sista för att göra egna små julgranar att ställa på ett bord. Hade också klister stjärnor som jag satte på ett halmstrå. Tog bort gummisnodden som man annars skulle ha under hakan för att kunna använda fest struten, då jag kände att jag inte hade användning för den. 


Tycker dem blev helt okej, men känner att min kamera på mobilen inte gör dem riktigt rättvisa. 

-----
Nästa sak som jag håller på med och inte riktigt är klar med är denna:


Har lite små pyssel kvar att göra med den innan jag blir klar. Men vill vara helt säker på först innan jag fortsätter att den idén jag har är bra. Så det blir en liten fundering först.
-------

Har även gjort dessa: 


Men det var ett tag sen jag gjorde dem, men tycker dem passar bra till julen med.
-----

Fick gardinen jag skrev om sist av mamma och jag älskar den tror att det är den finaste julgardinen jag har. Har en till gardin som jag tycker om med tomtar på men den kommer nog på andra plats nu. Kommer upp en bild på gardinen senare då min mobil och dator har ett eget liv just nu. Dem vill tydligen inte samarbeta med varandra så jag kan lägga in bilderna. Men jag gör ett nytt försök imorgon eller senare idag.

Nu måste jag fixa och dona vidare här hemma.

Ha det gottit.

Kram Kram // Marres82

Inga kommentarer: