måndag 3 september 2018

3 September 2018 Första julbloggen

Har varit inne och tittat runt lite på grupper som jag är med i på Facebook. Är bland annat med i tre grupper för jultokiga. Trodde verkligen inte att det hade börjats skriva något i dem sidorna ännu. Men det hade kommit massor med inlägg i alla tre grupperna. Självklart jultokig som man är var man tvungen att gå in och titta lite på alla fina bilder som dem i gruppen har lagt ut. Massor med fina bilder på hur dem själva hade det förra Julen.

jag älskar som sagt juletiden. Men tror att jag ska försöka att hålla mig lite lugn detta året i alla fall till första advent. Försöka att inte planera något alls kommer blir svårt men ska försöka. Anledning till detta är att två år i rad har jag tidigt känt av julstämningen och känt redan i oktober att jag vill börja pynta men hållit band på mig till det verkligen är dags. När den dagen kommer så känner jag mig glad inombords och tycker det är roligt att äntligen får börja att få göra det julmysigt. Dagen efter däremot är det som jag tappat glöden totalt. Vet inte varför, jag fortsätter att känna att det är mysigt med julen och allt pynt men att fortsätta pynta är svårt då det känns som att det är något som bromsar än men vad vet jag inte. Tänkte på att det kanske är för att jag längtar så mycket efter att få börja redan i oktober och sen tröttnat när det väl är dags?? Därför tänkte jag försöka hålla band på mig denna gången och se om det hjälper. Jag kommer självklart kolla vad som är nytt för i år när det gäller julvärdar, julpynt, julfilmer och även mat och dryck, som jag kan skriva ner här i bloggen. Men jag kommer försöka bromsa ner mig, då jag brukar kunna skriva två blogg inlägg visa dagar om just julen. Jag ska försöka hålla mig till en om dagen.

Så det blir ett löfte för mig detta året.

Ha det gott alla.

Kram Kram // Marres82


Inga kommentarer: