tisdag 25 september 2018

25 September 2018 Glögg och Julmust

Hej

Nu börjar man märka att man går mot kyliga tider. I morse var det 1.7 grader ute, sambon pratade med sin pappa under dagen och han berättade att det hade varit -3 grader hos honom på morgonen. Så nu går det snabbt, det börjar också bli mörkt tidigt om kvällarna. 

Jag hittade två nyheter innan, en från blossa och en från apotekarnes. Blossas alkoholfria glögg skulle jag tro att min mamma skulle tycka om då det är smak av Svarta vinbär.
Apotekarnes årsmust är jag lite osäker på, jag älskar godis smaken men vet inte om jag tycker om det i en dryck och smaken är Lakrits.

Men även om jag är osäker kanske någon annan tycker att det är jätte god. Jag väntar spänt efter att Estrella ska komma ut med någon ny chips smak för i år. Vet inte om dem kommer göra det, men förra årets tomteluvor och året innan det julhjärtan var super goda. Julhjärtan kunde jag äta upp en hel påse på en gång. Skulle vilja hitta dem igen men vet inte om dem kommer komma ut mer utav dem. 

Jag satt och tittade lite på julporslin förut och hittade dessa från Fyrklövern.












Även om jag är mer för dem "gamla" tomtarna så tycker jag att dessa var super mysiga med vinter träd, snötäckt mark och röda/gråa tomteluvor. 

Igår kände jag att det var dags att titta igenom juldukar och gardiner och hittade tyg snuttar som jag inte har använt till något. Så jag bestämde mig för att sy lite julkuddar av tyget som vi kan ha i soffan och dem två fåtöljerna i vardagsrummet till julen. Så sagt och gjort så satte jag mig för att sy och tittade samtidigt på mysiga julfilmer på Netflix. 

Nu blir det att gå igenom allt i min julbloggs mapp för att se vad jag ska skriva om härnäst. Har en hel lista som jag måste gå igenom också, så får se vad det blir för något i nästa julbloggs inlägg.

Ha det gott.

Kram kram //Marres82

Inga kommentarer: