onsdag 19 september 2018

19 September 2018 Glögg

Hejsan

Igår la jag ut bilder ifrån Rustas julkollektion och tänkte fortsätta att lägga ut bilder på det idag.
Men jag tror att jag väntar med det tills imorgon då jag fick se att Blossa äntligen kommit ut med sin nya glögg smak. Så det blir att lägga ut tre bilder på tre olika glögg som kommer komma i år. Även skriva lite om vad det är för smaker på varje glögg sort.

Som jag precis skrev så har Blossa äntligen kommit ut med sin nya smak, flaskan är även väldigt fin med sin ljus blåa nyans.

Denna glöggen innehåller smakerna av Citron, Rosmarin, Timjan och Basilika, kanske en ny favorit för dem som tycker om Blossas glögg.

Den andra glöggen jag tänkte lägga upp är ifrån Saturnus som har fått namnet Svensk Vinter

Glöggens smaker är Ingefära, Pomerans, kanel, äkta vanilj och ekig maltwhisky. Jag brukar hålla mig till deras glögg då jag tycker dem är intressanta men i år vet jag inte vad det blir, kanske kommer det sluta med att vi köper glöggen som jag kommer lägga upp en bild om härunder.

Denna glöggen är det Edward Blom som tagit fram smakerna.


Den kommer ha smakerna Russin, Fikon, Kanel, Kardemumma, Nejlika, Pomerans och Konjak. Jag tycker om att testa olika glögg smaker men smakerna får inte ta över den gamla vanliga glöggsmaken. Vilket vissa tyvärr gör, men denna tror jag väldigt mycket på så det skulle inte förvåna mig om denna kommer stå i vårat kök.


Imorgon kommer jag att lägga upp bilder ifrån Rusta igen. Kände att jag ville lägga upp glögg nu när Blossa kommit ut med sin. Det finns massor med olika glögg där ute och jag börjar rätt tidigt med att dricka glögg då det värmer när det är kyligt ute. Jag håller mig dock till alkoholfria glögg då jag inte tycker om alkoholsmaken. Så är det någon som har tips på någon god alkoholfri glögg får ni gärna tipsa om det. För tips mottages så gärna. bara slänga dit en kommentar i kommentarsfältet nedanför.


Ha det bäst

Kram Kram // Marres82



Inga kommentarer: