torsdag 30 augusti 2018

Hej

I tisdags så blev det att baka nästan en hel dag, 6 stycken recept jag hittat på nätet testade jag.
Känner att det är lite roligare att testa på att baka nya saker dem få gångerna jag väl bakar något.
Tänkte lägga upp bilder på det som bakades och skriver under varje bild vad det är för något och kanske skriver lite om vad jag och sambon tyckte. Tycker det är bättre att ni själva får söka efter recept på dessa då jag inte vill skriva ut recept då vissa av recepten har gjorts av andra.

Men här kommer bilderna

Kokostoppar dessa gjorde min sambo helt själv då jag hade stått nästan en hel dag i köket.
Dessa är hans favoriter, utöver det "vanliga" receptet så har han haft i mandelmassa för att få lite extra smak utöver kokosen.

------------------------------------------- 
Hemmagjorda Twix, Väldigt söta som förväntat kanske passa till julen? Goda var dem, om man äter i lagom mängd.

-------------------------------------------------


Choklad med Marianne godis i och rullade i choklad strössel. Väldigt goda om man tycker om mint smaken.
-------------------------------------------------

Morot med kokos, smakar lite väl mycket morot för min del och inte en av mina favoriter. Men sambon tyckte om dem och tog med sig några till jobbet där dem tydligen var uppskattade. Så man måste nog tycka morötter är gott för att tycka om dessa.
----------------------------------------------
Chokladbiskvier i långpanna, detta var mumsigt älskar biskvier så detta var ett utmärkt att göra dem på inte lika kladdigt. Sambon tyckte inte om dem då det är smörkräm i dem, men det gör inget mycket mer till mig då.
------------------------------------------

Och slutligen kladdkaka med Polly i, riktigt god blev den tillsammans med vispad grädde saknade lite vaniljglass till den men det var jätte gott utan också. 

------------------------------------------

Kommer testa på lite olika recept kanske kommer man hitta någon speciell favorit när det börjar närma sig julen.  Men det kommer nog inte bli att baka i flera timmar. Började vid halv två på eftermiddagen och var inte färdig förrns halv sju.

// Marres82

Inga kommentarer: