torsdag 20 september 2018

20 September 2018 Rustas julkollektion 2

Hejsan

Tänkt vad dagarna går fort det är 95 dagar kvar till julafton och 73 dagar kvar till första advent.

Jag brukar börja med att pynta här hemma en vecka innan första advent och då åker det mesta upp. Bara granen som jag väntar med tills en - två veckor innan jul. Förra året satt jag och myste i vårat vardagsrum, satt och stickade mössor och halsdukar och hade en dekorationsbrasa ifrån youtube igång. Hade tänt några doftljus lite här och var i rummet och det var pyntat och klart i vardagsrummet. Sambon satt bredvid mig och det tog inte många sekunder innan han somnade och det är det jag tycker är  det härliga med den kalla årstiden. Att det är okej att mysa ner sig i en filt och känna sig avslappnad för att sedan kunna sova en stund. Att bara få vara och inte oroa sig för något eller bry sig om något. Man behöver det lugnet i kroppen och även tillåta sig själv att unna sig det och då spelar det ingen roll vilken årstid det är.


Här nedanför kommer jag lägga ut lite bilder ifrån Rustas julkollektion. Det är inte alla bilder utan tar några lite då och då.

Det finns verkligen något för alla stora som små.


Lite saker till granen, det kommer säkerligen finnas väldigt mycket mer saker till granen men här är några av dem saker som dem kommer ha.

------------------------------------------------------


Samma sak gäller för gardiner, dem kommer nog ha massor med fina gardiner att erbjuda i butik. Jag älskar dem röda, gröna och blå med glitter i. Hade kunnat tänka mig att köpa alla tre färgerna och ha i vardagsrum, gästrum och i sovrummet.
--------------------------------------------------------


Dem har även väldigt fina dukar till julen.


Mysiga filtar är ett stort plus när det börjar bli kallt.


Detta påslakanset älskar jag, verkligen juligt.

Imorgon kommer det komma upp mer bilder ifrån Rusta, vet inte riktigt hur många bilder jag kommer lägga upp ur deras kollektion. Tänker mer på att dem flesta sakerna redan finns i deras egna fina bilder.

Ha det gott

Kram Kram //Marres82 


Inga kommentarer: