fredag 17 november 2017

17 November

Hejsan

Nu är det ca 2 veckor kvar till första advent. På söndag fyller min näst äldsta bror år, söndagen efter det den 26 November är det dags för julmarknad i lokalerna under oss. Sen kommer den 3 December och då är det dags för 1:a advent. Tiden springer iväg och jag vill gärna hinna med att få upp all julpynt som är kvar, men först är det att städa lite innan resten av pyntet kommer upp. Älskar när det är nystädat och julfint.

Så till helgen blir det att städa och pynta, ska bli riktigt roligt. Äldsta katten tycker också om julpynt inte bara att klättra i granen men även att ligga under granen och titta upp på allt gran pynt.

Har hunnit att snöa ute två dagar, får se om det kommer något mer. Tyvärr så ligger snön inte kvar på backen men jag hoppas att den dagen kommer snart då det får vara ett vinterland utanför dörren.

Jag kommer att lägga upp bilder på hur det ser ut här hemma när det är klart, tror jag väljer att låna sambons mobil då den tar dem bästa bilderna. Men här kommer två bilder ifrån vårat kök och vårat vardagsrum taget med min kamera.




Ligger massor med saker på soffan bredvid sängen men det är inget att bry sig om då det är sängöverkast, kuddar och påsar med julsaker i. Har hänt lite mer sen dessa bilder togs. Men ville ge en sneakpeak på hur det såg ut för ca två veckor sedan.

Ha det gott alla.

Kram Kram /Marres82

Inga kommentarer: