onsdag 5 december 2018

5 December 2018 En lite färd i vintermörkret...

Hej.

Var iväg till min mor igår för att lämna lite ägg och en liten födelsedagspresent till en av hennes vovvar som fyller år nu i December.
När man kom dit möttes man självklart av två små glada vovvar som mer än gärna ville säga hej.
När man sedan kom in i hallen var det levande ljus och en känsla av värme.


----
När man fortsatte in i köket så gick man runt och tittade på allt fint hon satt upp inför julen. Alla ljus, små tomtar och glitter som alla samlades för att skapa en mysig stämning av jul.



----
För att sedan ta mig vidare in i vardagsrummet, där man möttes av roliga tomte figurer tillsammans med mysigt sken ifrån julstjärnan och adventsljusstaken i fönstren. Dem röda gardinerna och en fin lysande tavla på en kyrka med granar och snöflingor.


----

På övervåningen fanns även där små figurer tillsammans med änglar, tomtar och juliga tyger. Som lystes upp med hjälp av ljusstakarna i fönstren.


----

När vi sedan åkte hem igen efter god mat och en trevlig pratstund i det lilla torpet hos min mor. Kunde jag inte låta bli att tända stjärnor, ljusslingor och gran hemma hos oss. Jag satte sedan upp en ljusstake i köksfönstret under adventsstjärnan.

Har inte skrivit i bloggen på sista tiden, då jag inte känt mig riktigt kry i kroppen. Julstämningen och julpyntandet fick jag lägga på hyllan ett tag. Men igår kände jag mig bättre och efter ett besök hos min mor kom julstämningen tillbaka, så idag ska jag ta tag i pyntandet igen.

Ha det gott.

Kram Kram // Marres82







Inga kommentarer: