söndag 6 mars 2016

Hejsan

Skulle hålla er uppdaterade om hur det går med pluggandet, men har inte riktigt hunnit med.
När vi var inne i 4:e veckan av utbildningen så hade dem vi hyr av anlitat en firma som skulle borra hål för bergvärme. Dem lyckades så fint att borra sönder en kabel till internet, tv och telefonen, men som tur var har jag skrivit ner allt dem sagt på videorna som är till utbildningen så jag kunde plugga vidare utan att behöva vara inloggad. Efter fyra dagar kom internet, tv och telefon igång igen. Men veckan efter alltså i måndags blev vi av med värmen, dem som installerade värmepumpen hade missförstått att det ens bodde någon över lokalerna så dem kopplade aldrig in värmen. Så fick fick snällt använda två små element för att hålla värmen uppe, inte så lyckat då två små element inte värmer upp hela våran lägenhet. Allt skulle vara klart på onsdagen men nej så blev det inte. Utan dem talade om att allt skulle vara färdigställt på fredagen vilket det också blev. Så jag fick hålla mig i vardagsrummet där det var som varmast och plugga vidare på sambons lilla netbook.

Det gick rätt bra men jobbigt att man fick köra pekfinger valsen då tangenterna på den datorn sitter så tätt ihop och är små.

Jag har suttit i ungefär två veckor med labben som skulle göras, och var både frustrerad, irriterad, ledsen och besviken på mig själv för att det inte gick in i huvudet. Men tror nog att jag hade pluggat för mycket plus att det har varit lite mycket strul under tiden jag pluggat. Så när det väl gällde så blev det för mycket för mina grå celler i skallen så det tog totalt stopp. Men så i torsdags så fick jag äntligen i ordning på labben. Jätte glad skickade jag in det och har nu loggat in och ut från sidan för att se om man blivit godkänd. Men tror att det tar ett tag innan man får veta något hur det har gått. Sista inlämningen är om några timmar och jag tror att dem tar alla på samma gång. Stackarna har många att gå igenom då vi var en hel del som gick kursen. Jag ska fortsätta att plugga vidare själv innan jag kan gå fortsättningskursen som inte är ansökningstid förrns den sista mars. Så man har lite mer under fötterna när man ska plugga igen.

Men först vänta snällt på vad man får för svar på labben.
Förutom pluggandet så har jag äntligen kommit tillbaka till att kunna skriva bättre igen, jag gick handel- och administrationsprogrammet under två år. Där vi fick lära oss att skriva på datorn på ett mer effektivt sätt. Under årens gång har det släppt lite men har åter kommit tillbaka igen efter denna utbildning. Så är riktigt nöjd över det, plus att jag då har lärt med koder. 

Annars har det inte hänt så mycket annat här.

Får se när jag kommer med nästa uppdatering.

Ha det gott alla.

Kram Marres82

Inga kommentarer: