tisdag 15 mars 2016

Hejsan

Fick äntligen svar i lördags på utbildningen och har klarat det. Är riktigt glad över att ha den första biten avklarat.

Dem senaste dagarna har jag knappt kunnat sitta stilla, har gått runt här hemma och plockat, städat och diskat mm.

Var iväg till affären igår och när vi kom ut till parkeringen så var det en farbror som stod bredvid våran bil och hade ställt sin bil väldigt konstigt. Jag blev då orolig att han hade råkat köra på våran bil. men så var inte fallet han ville prata om våran bil då han tyckte den var väldigt fin. och det är den verkligen. Ingen rost eller något alls på den utan väl omskött även om den är gammal ser den nästa ny ut. Han ville byta sin bil emot våran men var tvungen att prata med sin dotter först då hon tyckte om hans bil. Jag känner lite blandade känslor när det gäller det, jag tycker om våran bil men vill ha en större. Men samtidigt så vill jag också veta om den större bilen man skaffar fungerar som den ska eller om det är något fel på det. Jag blev lite misstänksam då vi kollade upp den andra bilen för att se om man kunde hitta något fel som skulder eller så med tanke på att han ville byta en bil från 03 mot en från 88. Men kunde inte hitta något så kanske är det så att det är något annat fel på den bilen eftersom det inte var så längesedan han hade köpt den. Han har bara haft den i ungefär 3 månader. Eller så är det verkligen så att han tycker om just Mazda 323 så det är därför han vill byta. Men våran bil vet vi att den är helt felfri varken rost någonstans eller något fel på motorn utan den kommer gå flera år till. Och då sambon har sin familj i Göteborg så vill man ha en bil man kan lita på och det kan man verkligen med våran fina Mazda. Men samtidigt är det väldigt trångt då vi har vovve i bilen. Vi behöver en större bil så han kan sitta där bak med skydd om sig. Plus att jag vill ha en bil med lite skydd om det skulle hända något, och på denna nya finns det krockkuddar bland annat vilket inte finns på våran. Plus att denna "nya" bilen är det mer utrymme i då det är en familjebil så man får plats med mycket vilket behövs med packning för resor till Götet. Farbrorn som är i 70 års ålder påpekade om att han tyckte att hans bil var för stor för honom då han är själv. Vilket jag förstår men varför väljer man då att köpa en bil som är så stor när man är själv kan man undra. Nej jag står i valet och kvalet. Men eftersom det är sambon som har körkortet överlåter jag valet till honom. Jag har skrivit upp det jag hittat om våran bil på ett papper och även skrivit upp det jag hittat om den bilen på ett annat. Så han kan läsa det i lugn och ro och fatta beslutet själv. Tror det är bäst så, för annars tittar han väll snett på mig om jag säger blankt nej och han ångrar sig eller om jag säger ja och det går åt tjottaflöjt allting.  Kommer naturligtvis finns där och lyssna på vad han tycker är för och nackdelar.

Jaha dags för mig att se om det kommit ut något avsnitt av sofias änglar sen blir det att fortsätta att städa och plockat lite.

Ha det gottit.

Kram Marres82

Inga kommentarer: