söndag 20 december 2015

Hejsan.

Jag har inte skrivit på ett tag i julbloggen. Mycket för att julstämningen jag brukar ha i kroppen hela december inte riktigt har funnits där. Vad det beror på kan jag inte riktigt svara på men det kanske i grund och botten är att det inte har varit några snö dagar. Det har snöat en gång på den gångna vintern, men jag tror och det känns även som att det inte blir så mycket snö varken till julen eller nyår. Det är julmysigt inne och det är mysigt att vara ute när det är mörkt för att se alla som bor runt omkring som satt upp sina ljusstakar, stjärnor och ljusgirlanger lysa. Men den där julstämningen vill helt enkelt inte infinna sig. Jag hoppas på att det kanske kommer en liten julkänsla när man vaknar på julaftonsmorgon. 

på tisdag och onsdag blir det att göra det sista inför julen. Sambon ska koka julskinkan och så ska vi tillsammans baka pepparkakor på tisdagen och på onsdagen blir det att jag ska göra omelett det blir korv i den ena och räkor i den andra. Sen ska vi göra Janssons frestelse och sen blir det att dammsuga golven och trapp så det blir lite julfint. 

Jag hade tänkt att lägga ut vårat eget lilla lucia tåg här på bloggen den 13 december men glömde helt bort det så det får bli denna gången istället. 
Börjar med den första lucian till sista lucian, alla fick bli lucia i vårat lilla tåg.

Visst är vi fina haha.
Skriver jag inte något innan julen så vill jag önska er alla en riktigt God Jul.




Kram Marré


Inga kommentarer: